فرشاد یگانه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قهرمان سنگنوردی حداقل امکانات را هم ندارد/ مربیان ایرانی در سطح علیپور نیستند/ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات او دستگاه سنسور است

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۰:۳۰
کد خبر: ۹۲۷۱۵۷
قهرمان سنگنوردی حداقل امکانات را هم ندارد/ مربیان ایرانی در سطح علیپور نیستند/ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات او دستگاه سنسور است
سرمربی تیم ملی سنگنوردی ایران گفت: رضا علیپور حتی امکانات حداقل و مربی را هم ندارد، حتی امکانات یک ورزشکار معمولی هم در اختیار او نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا علیپور، سریع‌ترین مرد عمودی جهان و قهرمان سنگنوردی سرعت جهان که این روزها وضعیت خوبی ندارد و در مسابقات اخیر نتوانسته نتایج دلخواه خود و مطلوبی کسب کند، همیشه برای محل تمرین مشکلات مختلفی دارد. علیپور سال‌ها است با وجود قهرمانی‌های فراوانی که کسب کرده، محل مناسبی برای تمرین ندارد و در سرما و گرما مجبور به تمرین در فضای باز می‌شود که این موضوع آسیب‌های جدی برای او در پیش داشته است.

فرشاد یگانه، سرمربی تیم ملی سنگنوردی، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت این روزهای علیپور بیان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، علیپور حداقل امکانات تمرینی یک ورزشکار را در استان خود یعنی قزوین ندارد. او الان مجبور است در همین هوای سرد و در فضای باز تمرین کند. ورزشگاهی که او در آن تمرین دارد، خارج از شهر قرار دارد و واقعا شرایط آب و هوایی مناسبی برای تمرینات یک قهرمان را ندارد.

وی افزود: ما این موضوع را بارها مطرح کردیم، در این خصوص وزارت ورزش و اداره تربیت بدنی استان قزوین باید اقدامات لازم را انجام دهند. من در جریان مکاتبات فدراسیون نیستم اما هرکاری هم انجام شده باشد، هنوز شرایطی برای علیپور فراهم نکردند.

یگانه اظهار داشت: حدود 4 سال می‌شود که در فضای باز تمرین می‌کند، علاوه بر این علیپور برای انجام تمرینات خود سنسور ندارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رضا سنسور است، این دستگاه یک ری‌اکشن تایمی دارد که بوق می‌خورد. وقتی او با دستگاه سنسور تمرین نمی‌کند، با تاخیر مسابقات را آغاز می‌کند تا خطای استارت نداشته باشد چون با این دستگاه تمرین نکرده و آشنا نیست.

سرمربی تیم ملی سنگنوردی گفت: ورزشکاران سنگنوردی سرعت در هزارم ثانیه با یکدیگر رقابت می‌کنند. رضا علیپور الان سه سال است که رکورد جهان را در دست دارد و ورزشکاران کشورهای مانند اندونزی، فرانسه و چین با بهترین امکانات و بهترین مربیان دنیا کار می‌کنند. رضا حتی امکانات حداقل و مربی را هم ندارد، حتی امکانات یک ورزشکار معمولی هم در اختیار او نیست. علیپور حتی برای تیم ملی هم مربی ندارد چون در ایران در سطح او کسی را نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز