انتقال نسل ها از نوجوانان تا امید؛

فوتبالست های صعود کرده به جام جهانی در اندیشه رفتن به المپیک

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۲:۱۳:۵۹
کد خبر: ۹۳۳۱۰۹
فوتبالست های صعود کرده به جام جهانی در اندیشه رفتن به المپیک
تیم ملی فوتبال المپیک ایران که برای حضور در بازی های انتخابی المپیک 2020 آماده می شود مصداقی از انتقال مطلوب و اصولی نسل ها در تاریخ فوتبال ملی ایران به شمار می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا ، تیم فوتبال امید با هدایت حمید استیلی برای حضور در اردوهای پایانی و برنامه های نهایی اماده سازی به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و کسب سهمیه صعود به المپیک 2020 آماده می شود.

در همین حال بررسی فهرست بازیکنان مورد نظر کادر فنی و بخش قابل توجهی از ترکیب تیم امید نشان می دهد که انتقال نسل ها از رده نوجوانان تا امید به درستی در فوتبال ملی ایران اتفاق افتاده و ادامه همین روند می تواند موجب شکل گیری تیمی قدرتمند در جام های جهانی و جام های ملت های آسیای پیش روی باشد.

شاکله اصلی تیم ملی فوتبال امید ایران با ترکیبی از بازیکنان حاضر در تیم های نوجوانان و جوانان سال های گذشته خصوصا دو تیم راه یافته به جام های جهانی شکل گرفته است.

طاها شریعتی، امیرحسین حسین زاده، محمد شریفی ، وحید نامداری، یونس دلفی و اللهیار صیادمنش که حضور و حماسه سازی در جام جهانی نوجوانان به میزبانی هند را تجربه کردند در کنار بازیکنانی مثل عارف غلامی، علی شجاعی، محمد مهدی مهدی خانی، رضا شکاری، رضا جعفری، ابوالفضل رزاق پور، سینا خادم پور، امیر روستایی، حسین ساکی، مهدی قائدی، عارف آغاسی و امید نورافکن اعضای تیم ملی جوانان حاضر در جام جهانی کره جنوبی گلچین ستاره های دو نسل فوتبال ایران به شمار می روند که ابتدا در مصاف با رقیبان آسیایی خود جواز صعود به جام جهانی را کسب کردند و حالا در تیم المپیک برای تکرار همان موفقیت در رده سنی دیگری تلاش می کنند.

گذشته از توانمندی و شایستگی این نسل طلایی فوتبال ایران به نظر می رسد پروسه انتقال استعدادهای شایسته در تیم های ملی تا این مرحله به خوبی طی شده و موفقیت تیم ملی امید می تواند زمینه ساز تکمیل این مسیر تا حضور همین بازیکنان در تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران باشد. اتفاقی که با دعوت از محمد محبی، اللهیار صیادمنش و امید نورافکن در تیم ملی بزرگسالان تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفته و می تواند به شکل کامل تحقق یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز