کار بزرگ وزارت ورزش و جوانان برای تعامل با صداوسیما؛

تزریق خون تازه به ورزش کشور/ مجلس یار دوازدهم دولت باشد/ حق پخش تلویزیونی مختص به فوتبال نیست/ راه درآمدزایی و جذب اسپانسر هموارتر می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۶:۲۱:۵۵
کد خبر: ۹۳۳۸۴۸
تزریق خون تازه به ورزش کشور/ مجلس یار دوازدهم دولت باشد/ حق پخش تلویزیونی مختص به فوتبال نیست/ راه درآمدزایی و جذب اسپانسر هموارتر می‌شود
پرداخت حق پخش صرفا شامل فوتبال نیست و این قانون به نام پرداخت حق پخش تلویزیونی ورزش اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از موضوعات داغ ورزشی که از سالیان گذشته تا به الان همیشه به آن پرداخته شده ولی متاسفانه هیچگاه به سرانجام نرسید بحث پرداخت حق پخش تلویزیونی به مجموعه ورزش کشور بود و حالا خواسته دولت محقق شدن این خواسته و مطالبه عمومی است.

براساس لایحه‌ بودجه که دولت تقدیم مجلس کرده است پول حاصل از درآمد تبلیغات در حین پخش مسابقات ورزشی دیگر به صورت مساوی بین صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان توزیع خواهد شد و این برای اولین بار است که موضوع حق پخش تلویزیونی به شکل قانون می‌شود. همیشه این مطالبه از سوی مدیران ورزش و همچنین روسای فدراسیون‌ها مطرح شده است و این‌بار برای همیشه این خواسته اجرایی می‌شود. دکتر سلطانی‌فر از ابتدای حضورش در وزارت ورزش بر اجرای این موضوع تاکید داشت ولی متاسفانه صداوسیما با توجه به همه پیگیری‌ها و جلساتی که برگزار شد به موضوع حق پخش تلویزیونی و وظیفه‌ای که بر دوشش بود عمل نکرد.

البته باید این موضوع را درنظر داشت که پرداخت حق پخش صرفا شامل فوتبال نیست و این قانون به نام پرداخت حق پخش تلویزیونی ورزش اجرایی می‌شود. در این بین نه تنها مشکلات فوتبال و باشگاه‌های ما مرتفع می‌شود بلکه دیگر رشته‌های ورزشی نیز که در این سال‌ها همیشه در حسرت این حق سوخته‌اند می‌توانند تا حدود زیادی مشکلات خود را حل کنند. 50 درصد حق پخش تلویزیونی به حساب خزانه وزارت ورزش واریز می‌شود و وزارت ورزش براساس مسابقاتی که در رشته‌های مختلف از صداوسیما پخش شده این پول را توزیع خواهد کرد.

قطعا در این بین به واسط اینکه فوتبال نسبت به رشته‌های دیگر پرمخاطب‌تر است و مسابقات فوتبال به صورت گسترده‌تری پخش می‌شود این رشته بیشترین سهم را دارد ولی این طرز فکر اشتباه است که بخواهیم همه این سهم را به فوتبال پرداخت کنیم. پیشرفت ورزش کشور در گروی اهمیت دادن به همه رشته‌ها است. درصورت اجرایی شدن این خواسته راه برای خصوصی‌سازی ورزش نیز باز می‌شود و اسپانسرها اشتیاق بیشتری برای حضور در ورزش نشان می‌دهند و ورزش کشور به یکی از حقوق خود می‌رسد.

مجلس شورای اسلامی وظیفه سنگینی بر دوش دارد. از آنجا که اکثر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دغدغه ورزش و رشته‌های مختلف را با اظهارنظرهای خود نشان می‌دهند حالا باید به واقع این حساسیت خود را نشان دهند و با تصویب حق پخش تلویزیونی مسیر جدیدی برای ورزش کشور باز کنند. قطعا هر نماینده در حوزه انتخابیه خود با مشکلات ریز و درشتی درباره رشته‌های مختلف و کمبودها مواجه است و اجرایی شدن این موضوع و پرداخت حق پخش به ورزش کشور می‌تواند مانع از دل‌نگرانی‌ها و به وجود آمدن مشکلات جدید شود و به قول فوتبالی‌ها باید یار دوازدهم باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز