ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

موفقیت تکواندو در کسب سهمیه المپیک/ روزهای پرتلاطم برای آبی‌ها/ رفتار استراماچونی حرفه‌ای نبود

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۵:۲۷:۱۹
کد خبر: ۹۳۵۲۸۸
موفقیت تکواندو در کسب سهمیه المپیک/ روزهای پرتلاطم برای آبی‌ها/ رفتار استراماچونی حرفه‌ای نبود
مهم‌ترین رویدادهای تلخ و شیرین دنیای ورزشی را با پنج‌شنبه‌های برنا بخوانید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درهفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم‌ملی تکواندو

پرونده رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو برای تکواندو ایران با کسب دو سهمیه المپیک بسته شد. آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی با کسب امتیازات لازم موفق شدند دو سهمیه ارزشمند المپیک 2020 را به نام خود ثبت کنند و سجاد مردانی دیگر نماینده کشورمان هم موفق شد مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند. مردانی برای کسب سهمیه باید اسفندماه آخرین شانس خود را در مسابقات  گرند اسلم امتحان کند.

بازنده هفته: کاروان ورزشی روسیه

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، کشور روسیه را برای چهار سال از شرکت در بازی‌های جهانی المپیک و نیز تمام مسابقات بین المللی محروم کرد. این سنگین‌ترین مجازات یک کشور از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ در تاریخ ورزش جهان است. به این ترتیب هیچ یک از ورزشکاران روسی اجازه شرکت در رقابت‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو و المپیک زمستانی 2022 پکن و همچنین جام جهانی فوتبال 2022 قطر را نخواهند داشت. ورزشکاران روس البته زیر پرچم بی‌طرف می‌توانند در مسابقات حاضر شوند.

شخصیت هفته: امیرحسین فتحی

پس از فسخ یک‌طرفه قرارداد آندره‌آ استراماچونی با استقلال و خروجش از ایران، هواداران خشمگین آبی‌ها مقابل باشگاه حاضر شدند و علیه مدیریت باشگاه شعار دادند و خواستار استعفای امیرحسین فتحی شدند که در ادامه مدیرعامل باشگاه استقلال استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش و جوانان کرد.

نقد هفته: آندره‌آ استراماچونی

 باشگاه استقلال و آندره‌آ استراماچونی، سرمربی این تیم، دچار مشکل شدند و سرمربی ایتالیایی که از عدم پرداخت مطالباتش ناراحت است صبح دوشنبه گذشته به حالت قهر از کشور خارج شد. در اینکه یک‌سری سهل‌انگاری‌ها توسط مدیریت باشگاه در این مدت صورت گرفته شکی نیست چون علاوه بر کادرفنی بعضا گلایه برخی از بازیکنان هم در این مدت شنیده شد، اما نکته قابل توجه این اتفاق، حرکت سرمربی ایتالیایی آبی‌هاست که با کوچکترین مشکلی تیم خود را که در حساس‌ترین روزهای لیگ قرار دارد به حال خود رها می‌کند. استراماچونی یکی از مربیان حرفه‌ای و کاربلد در ایران است با نتایج اخیر استقلال نیز می‌توان کاملا به این موضوع پی‌ برد ولی انتظار می‌رود مربی‌ای که ادعای حرفه‌ای بودن دارد و دنبال احقاق حقوق خود نیز است رفتارش هم حرفه‌ای باشد.

مسابقه هفته: دیدار استقلال و پیکان

تیم‌های فوتبال پیکان و استقلال در رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر نوزدهم فوتبال ایران دوشنبه ۱۸ آذر ماه 98 از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. گل‌های این دیدار را مهدی قائدی در دقیقه 9 و وریا غفوری در دقیقه 59 برای استقلال و فراز امامعلی در دقیقه 33 و حسین پورامینی در دقیقه 4+90 برای پیکان به ثمر رساندند.

پیشنهاد هفته: دیدار آرسنال- منچستر سیتی

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با دیدار حساس بین دو تیم آرسنال و منچسترسیتی برگزار خواهد شد. توپچی‌ها که در حال حاضر با کسب پنج برد و چهار باخت و در مجموع 22 امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی دارند کار دشواری را مقابل سیتیزن‌ها خواهند داشت. منچسترسیتی تا پایان هفته شانزدهم با کسب 32 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار دارد. با این  شرایط باید منتظر ماند دید آیا آرسنال در یک بازی خانگی می‌تواند برنده زمین مسابقه را ترک کند یا خیر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز