اشکان شکوفی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آینده تنیس ایران روشن و امیدوارکننده است/ اسپانسرهای بزرگ باید تنیسورهای جوان را برای اعزام به مسابقات بین المللی حمایت کنند

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۹:۱۱:۴۷
کد خبر: ۹۳۶۹۱۵
آینده تنیس ایران روشن و امیدوارکننده است/ اسپانسرهای بزرگ باید تنیسورهای جوان را برای اعزام به مسابقات بین المللی حمایت کنند
ملی‌پوش سابق تنیس ایران گفت: ما باید تیم‌های ملی پایه را قوی کنیم، مثل کشورهای دیگر که این روند را پیش گرفتند، اگر این اتفاق بیفتد قطعا تنیس ایران به روزهای خوب خود بازمی‌گردد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اشکان شکوفی، ملی‌پوش سابق تنیس ایران، در گفتگو با خبرنگار برنا طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص عملکرد تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا بیان کرد: من سال‌ها از نوجوانی تا بزرگسالان درگیر مسائل رشته تنیس بودم، کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها من را بسیار خوشحال کرد و باتوجه به این عملکرد آینده تنیس ایران را واقعا روشن می‌بینم، اما لازم است که این برنامه‌ریزی‌ها ادامه داشته باشد. الن دو تا از بازیکنان پسر جوان ما، امیرعلی قوام و کسری رحمانی و دو تنیسور دختر ما نتایج بسیار خوبی را به دست آوردند. تنیس یک ورزشی است که ورزشکاران آن نیاز دائما در کورس مسابقات باشند، مخصوصا جوانان که بهترین تمرین برای آن‌ها مسابقات است. هرچقدر مسابقات برون‌مرزی بیشتر باشد، ورزشکاران بیشتر پیشرفت خواهند کرد.

وی افزود: جوانانی که در این مسابقات مقام آوردند، درآینده پیشرفت خواهند کرد. البته ورزشکاران بااستعداد دیگری هم داریم که اگر آن‌ها هم کم‌کم وارد رقابت شوند، دیگر می‌توانیم فقط به 4 بازیکن اکتفا نکنیم و با تنیسورهای بیشتر و بهتر وارد مسابقات شویم. بانوان ما هم در این رشته پیشرفت داشتند و این اتفاق برای تنیس کشور بسیار خوب است.

شکوفی اظهار داشت: ما باید تیم‌های ملی پایه را قوی کنیم، مثل کشورهای دیگر که این روند را پیش گرفتند، اگر این اتفاق بیفتد قطعا تنیس ایران به روزهای خوب خود بازمی‌گردد. در نسل قبل از ما تعداد تنیسورهای خوب خیلی زیاد بود و نتایج مسابقات داخلی هم غیر قابل پیش‌بینی بود، در واقعا بازیکنان محدود نبودند. امیدوارم به آن روزها برگردیم و تنیس ایران به جایگاه واقعی خود برسد.

مربی تنیس ایران عنوان کرد: دو تنیسور پسر جوان ما از آکامی تنیس فعالیت خود را شروع کردند، من سال‌ها با آن‌ها کار کرده بودم. جوانگرایی و استعدادیابی در این رشته سال‌ها تداوم داشت و تمرینات خود را به خوبی پیگیری می‌کردند تا در نهایت نتایج مطلوبی به دست آمد. تنیس ما دقیقا به همچین چیزی نیاز داشت، اگر برنامه‌ریزی دقیق انجام شود قطعا ما رشد خوبی در این رشته خواهیم داشت.

ملی‌پوش سابق تیم ملی تنیس ایران در پایان گفت: من به عنوان کسی که 16 سال برای تیم ملی بازی کرم، الان حاضرم به جوان کمک کنم. فقط ما باید هرچه زودتر به جوانان میدان دهیم چون آن‌ها زودتر می‌توانند خودشان را پیدا کنند و حتی اگر بشود در رقابت‌های دیویس کاپ حضور پیدا کنند، استرس آن ‌ها کم‌تر خواهد و در آینده می‌توانیم یک تیم جوان باتجربه داشته باشیم. باید اسپانسرهای بزرگ به این رشته روی بیاورند و تنیسورهای جوان را به مسابقات مختلف اعزام کنند. این مهم‌ترین اتفاقی است کگه می‌تواند برای رشته تنیس بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز