مشکلات تکواندوکاران تا قبل از شروع المپیک برطرف می‌شود؛

عسگری: مسیر سختی را برای کسب سهمیه داشتیم/ اگر در این سال‌ها نتیجه‌گرا نبودیم الان مردانی المپیکی بود

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۱:۰۷:۳۲
کد خبر: ۹۴۱۱۳۷
عسگری: مسیر سختی را برای کسب سهمیه داشتیم/ اگر در این سال‌ها نتیجه‌گرا نبودیم الان مردانی المپیکی بود
سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: تلاش خواهیم کرد تا در این مدت باقی مانده تا المپیک 2020 با شناسایی مشکلات روانی و جسمی بازیکنان و غلبه بر آن‌ها نتایج خوبی را در توکیو رقم بزنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در نشست خبری خود بیان کرد: با طراحی که فدراسیون جهانی داشت، مسیر سختی را برای کسب سهمیه داشتیم. ولی در ۱۵ دی ماه ۹۷ مسابقات آزاد کشور برگزار شد که ما  از آن زمان در تورنمت‌های مختلف و چند گرندپری حاضر شدیم. آرمین هادی‌پور با رنکینگ سه و میرهاشم با رنکینگ ۶ موفق شدند، سهمیه المپیک را کسب کنند. سجاد مردانی پس از المپیک 2016 ریو در یک شوک به سر می‌برد و به همین دلیل پس از آن خیلی نتوانست در رقابت‌ها ظاهر شود، تا این‌که طی یک سال گذشته در ۱۴ رویداد حاضر شد و ۱۲ مدال را کسب کرد. واقعا ناراحت کننده بود که در نهایت این همه تلاش منجر به کسب سهمیه نشد. سجاد تنها کسی بود که به جز رنکینگ دو جهانی در چهارتا گرندپری سال ۲۰۱۹ سه تا مدال کسب کرد، در نهایت با رنکینگ هفت به کار خود پایان داد. از زحمات او تشکر می‌کنم چرا که همه جوره در خدمت تیم ملی بود و امیدوارم در ادامه در زندگی شخصی خود موفق باشد.

وی افزود: قهرمان دوره قبل المپیک هم در این دوره نتوانست سهمیه بگیرد. طرح جدید فدراسیون جهانی کار را برای همه کشورها سخت کرده بود. روزی که شروع به تمرین کردیم، همه سجاد را تمام شده می‌دانستند ولی من معتقد بودم او هنوز هم  یکی از بازیکنان خوب است و متاسفانه با یک امتیاز کم سهمیه را از دست داد، نتیجه گرایی همیشه به ما لطمه زده است. اگر ما در همه این‌ سال‌ها نتیجه‌گرا نبودیم، قطعا سجاد الان المپیکی بود. مسابقات قهرمانی آسیا بهترین فرصت است که کمی نگاه‌مان را به آینده تکواندو تغییر دهیم، پس از توکیو سکان هدایت تیم‌ملی را به دست فردی بدهیم و همه کمک کنیم در ۲۰۲۴ روند تازه‌ای را شاهد باشیم. بخش بزرگ این کار به رده‌های پایه بر می‌گردد اما متاسفانه در این بخش هم به همان نتیجه گرایی رسیدم.

عسگری در پاسخ به سوال خبرنگار برنا اظهار داشت: ما از امروز مسیر متفاوتی را برای المپیک خواهیم داشت، از الان برنامه‌ریزی کردیم و قطعا در این مدت بیشتر از هرچیز روی آمادگی روحی و روانی بازیکنان کار خواهیم کرد. با توجه به این که در این سال‌ها به عنوان سرمربی در کنار تیم بودم و میدان بزرگی مانند المپیک را به خوبی درک می‌کنم، قطعا تلاش خواهیم کرد تا در این مدت با شناسایی مشکلات روانی و جسمی بازیکنان و غلبه بر آن‌ها نتایج خوبی را در توکیو رقم بزنیم. اما این موضوع را هم فراموش نکنیم که عملکرد بازیکنان ما علاوه بر روانشناسی به جامعه شناسایی هم بر می‌گردد. متاسفانه با شرایط موجود در جامعه آستانه تحمل مردم پایین آمده است، ما هم عضوی از این جامعه هستیم، حالا بچه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. قطعا ما تلاش خواهیم کرد با کسب یک مدال این نقض را برطرف کنیم و حداقل شاید با این مدال ما کمی نشاط به جامعه تزریق شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران عنوان کرد: هیچ کس از آینده خبر ندارد و سیاست ورزش چهار ساله در کشور تعریف می‌شود، ممکن است کنار تیم باشم ولی اگر پس از المپیک قرار شد همراه تیم ملی نباشم قطعا اولین کسی خواهم بود که از مربی جدید حمایت می‌کنم.

وی ادامه داد: کادر فنی هم به دنبال بهترین نتیجه در المپیک است. به هر حال زیبایی ورزش هم همین است که نتیجه هیچ مسابقه‌ای از قبل مشخص نیست. ولی باید تلاش کنیم شش ماه زمان داریم تا بازیکنان را از نظر شخصیت المپیکی آماده کنیم. اخباری از توکیو به گوش می‌رسد که آن‌ها در تدارک میدان بزرگ المپیک هستند و قطعا اگر ما هم خودمان را آماده نکنیم، با دیدن چنین میدانی به مشکل خواهیم خورد، چرا که همیشه جو مسابقات روی نتیجه تاثیر می‌گذارد.

عسگری اضافه کرد: به شخصه علاقه زیادی به جوانگرایی دارم و در هر تیم باشگاهی که بودم با بازیکنان جوان کار کردم. به این موضوع اعتقاد دارم و اگر به چیزی اعتقاد داشته باشم قطعا آن را انجام می‌دهم. اما در این خصوص تنها تصمیم گیرنده من نیستم باید دید فدراسیون چه برنامه‌ای دارد و آیا جامعه پذیرای این اتفاق خواهد بود یا نه؟ به هر حال جوانگرایی هزینه دارد و باید آن را بپذیریم. اما احساس می‌کنم برای المپیک بعدی باید حتما این اتفاق رخ بدهد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران خاطر نشان ساخت: سجاد مردانی هنوز از تیم ملی خداحافظی نکرده است این جمله دقیقا حرف خود سجاد پس از گرند اسلم است (هنوز خودم با خودم کنار نیامدم اجازه دهید با خودم و این مسئله کنار بیایم و مطمئن باشید اگر تصمیم به خداحافظی داشته باشم شما اولین شخص خواهید بود که این تصمیم را به او خواهم گفت.) پیشنهاد من این است که بماند تا در قهرمانی آسیا شرکت کند.

 وی تصریح کرد: از روز شنبه به مدت ۴ روز مسابقات آزاد کشوری را خواهیم داشت و اواخر دی ماه اردوی مشترک برگزار می‌شود. پس از آن باید ببینیم می‌توانیم آرمین و میرهاشم را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم یا خیر. در غیر این صورت تورنمنت‌های دیگر و برنامه‌های دیگری جهت آماده‌سازی بازیکنان المپیکی خواهیم داشت.

عسگری در پایان گفت: همیشه سعی کردم شنونده نقدها باشم اما متاسفانه بسیاری از منتقدین ما بر اساس شنیده‌هایشان قضاوت می‌کنند نه بر اساس دیده‌هایشان. بارها گفتم درهای اردوی تیم ملی به روی همه باز است و از همه دلسوزان تکواندو می‌خواهم که حتما بیایند، اگر صحبتی دارند و می‌خواهند کمک کنند، این کار را انجام دهند ما پذیرای همه هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز