شاهرخ کشاورز در گفتگو با خبرگزاری برنا:

صحبت‌های وزیر ورزش در خصوص وضعیت تنیس کاملا درست است/ تنیس می‌تواند برای ورزشکاران درآمدزایی کند

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۷:۴۸:۲۷
کد خبر: ۹۴۳۳۶۹
صحبت‌های وزیر ورزش در خصوص وضعیت تنیس کاملا درست است/ تنیس می‌تواند برای ورزشکاران درآمدزایی کند
دبیر اسبق فدراسیون تنیس گفت: یک نقطه ضعفی که در تنیس کشورمان وجود دارد، این است پس از رشد بازیکنان رده‌های سنی پایه، برای این که آن‌ها در بزرگسالان در سطحی بالاتر قرار بگیرند، یا برنامه‌ای وجود ندارد یا دچار نقصان شده است که باید آن را اصلاح کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاهرخ کشاورز، دبیر اسبق فدراسیون تنیس، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تنیس ایران بیان کرد: تنیس درگذشته وضعیت خوبی داشته است و این موضوع نشان می‌دهد پتانسیل این رشته در ایران وجود دارد تا شرایط مجددا بهتر شود. باتوجه به این که در رده سنی جوانان و نوجوانان وضعیت خوبی داریم و در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا مدال کسب کردیم، اگر این شرایط را به رده سنی بزرگسالان انتقال دهیم، اتفاق خوبی در تنیس کشور ما می‌افتد. من فکر می‌کنم یک نقطه ضعفی که در تنیس کشورمان وجود دارد، این است پس از رشد بازیکنان رده‌های سنی پایه، برای این که آن‌ها در بزرگسالان در سطحی بالاتر قرار بگیرند، یا برنامه‌ای وجود ندارد یا دچار نقصان شده است که باید آن را اصلاح کنند.

وی افزود: صحبت‌های وزیر ورزش در خصوص وضعیت تنیس کاملا درست است، در حال حاضر وضعیت خوبی نداریم و در رده بندی مسابقات جام دیویس به دسته چهار آسیا سقوط کردیم.

کشاورز اظهار داشت: باید یک سرمایه‌گذاری در تنیس شود، چون بستر استعدادیابی فراهم شده است. تنیسورهایی که در مسابقات جوانان و نوجوانان مدال کسب می‌کنند، خودشان استعداد هستند. در مرحله بعدی تنیس ما به یک سرمایه‌گذاری احتیاج دارد، می‌تواند هم توسط بخش خصوصی و هم از طرف بخش دولتی یعنی وزارت ورزش باشد. البته بودجه که به تعلق دارد به این اندازه نیست. اگر به بازیکنان فرصت دهند که با برنامه‌ریزی در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند، مطمئنا تنیسوری که 20 هفته در تورهای بین المللی بازی کرده است با کسی که چند سال نتوانسته در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا کند، خیلی متفاوت خواهد بود.

دبیر اسبق فدراسیون تنیس ادامه داد: پس از این ما می‌توانیم منتظر باشیم تا وضعیت تنیس بهتر شود. از طرفی دیگر در خیلی از این مسابقات بین المللی حتی اگر بازنده هم باشیم، جایزه نقدی خوبی دریافت خواهیم کرد که از طریق آن می‌توانیم بازیکنانمان را یک پشتیبانی کنیم تا در تورنمت‌های دیگر شرکت کنند.

کارشناس تنیس ایران در پایان گفت: باید این مسئله برای بازیکنان روشن شود که می‌توانند از طریق ورزش تنیس درآمدزایی کنند تا کم کم وضعیتشان بهتر شود. این نقاط ضعف تنیس ما است که الان گریبان تنیس ما را گرفته است. من مطمئنا اگر در رده بندی‌ها از دسته 4 سطحی پائین‌تر هم بود، احتمال این که به سطح پائین‌تر هم سقوط کنیم وجود داشت، این حلقه مفقوده تنیس ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز