سال آینده شاهد برگزاری لیگ پویا خواهیم بود؛

ثوری: اقدامات اقتصادی خوبی در فدراسیون بوکس صورت گرفته است/ تلاش می‌کنیم با کمک اسپانسر زیرساخت‌ها را درست کنیم

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۲:۳۳:۲۳
کد خبر: ۹۵۱۱۰۹
ثوری: اقدامات اقتصادی خوبی در فدراسیون بوکس صورت گرفته است/ تلاش می‌کنیم با کمک اسپانسر زیرساخت‌ها را درست کنیم
رییس فدراسیون بوکس گفت: تلاش می‌کنیم با کمک این اسپانسر زیرساخت‌های بوکس را درست کنیم، زیربناهای بوکس حائز اهمیت است و برای رسیدن به این هدف از این اسپانسر کمک خواهیم گرفت. 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست خبری علی ثوری، رییس فدراسیون بوکس امروز برگزار و طی این جلسه از اسپانسر تیم ملی بوکس و فدراسیون رونمایی شد. 

ثوری در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: اول  این وقایع اخیر کشور را به مردم عزیزمان تسلیت می‌گویم. شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمایی که به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و سیل اخیر که در برخی از استان‌ها آمده باعث شده دل مردم به درد بیاید. به هر حال ما بنا به درخواست عزیزانمان در گروه صنعتی ملل که در حمایت فدراسیون بوکس و قهرمانان این رشته تصمیم به حمایت گرفتند به توافق رسیدیم، امیدواریم این اقدامات که اسپانسر فدراسیون انجام می‌دهد در سطح جامعه ترویج پیدا کند.

رئیس فدراسیون افزود: دو سال است از مجموعه کاری فدراسیون بوکس ایران می‌گذرد، در این دو سال کارهای نسبتاً خوبی صورت گرفته. با این اوضاع اقتصادی کشور اگر بخواهیم نظر اجمالی داشته باشیم، این اقدام در خور توجه است. قرار است اسپانسر، در بحث اعزام‌ها نظم اردوها، کمک به ورزشکاران، پرداخت حقوق از ایران در حوزه تیم ملی ما را کمک کنند امیدواریم که در آینده این روزهای خوب تداوم پیدا کند تا این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما یکی از قهرمانان به نام مهدی خسروی را امروز در کنار خودمان داریم او یکی از قهرمانان خوب بوکس ایران است. اخیراً یک عکسی از او دست به دست شد و مورد سوءاستفاده برخی از افراد قرار گرفت. برخی‌ها ادعای دلسوزی دارند اما از شرایط او خیلی خوشحال بودند که او وضعیت بحرانی دارد و آنها تلاش می‌کنند وضعیت او را بحرانی جلوه دهند. وقتی ما اطلاع پیدا کردیم قرار شد او را تحت پوشش قرار دهیم. تنها شرط این است که او فقط تمرینات خود را انجام دهد و این اسپانسر از خسروی حمایت کند. امیدواریم روزی را شاهد باشیم که خسروی پرچم ایران را در میادین مختلف به اهتزاز در آورده است.

حسین ثوری در مورد مبلغ قرارداد فدراسیون بوکس و اسپانسر گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان قرارداد ما با این شرکت است طی 5 فقره چک این حمایت‌ها انجام خواهد گرفت،‌ اولین چک هم پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات کسب سهمیه المپیک به ما تحویل داده خواهد شد. از این به بعد این اسپانسر تنها حامی مجموعه فدراسیون بوکس خواهد بود که اسپانسر دیگری اگر بخواهد ورود کند، باید از کانال این اسپانسر ورود کند. در این اوضاع اقتصادی از ابتدای سال تا این لحظه خیلی کمتر از این رقمی که گفتیم از منابع دولتی ما دریافتی داشتیم. تلاش می‌کنیم با کمک این اسپانسر زیرساخت‌های بوکس را درست کنیم، زیربناهای بوکس حائز اهمیت است و برای رسیدن به این هدف از این اسپانسر کمک خواهیم گرفت. 

ثوری در ادامه در مورد اعزام تیم ملی به تورنمنت احمد کومرت ترکیه گفت: تیم ملی با 10 بوکسور راهی ترکیه شده، حتی ما 2 نفر را به عنوان رزرو اعزام کردیم. بازی‌ها تا دو، سه روز دیگر ادامه خواهد داشت. این بازی‌ها برای ما به صورت یک دیدار تدارکاتی محسوب می‌شود، به کادر فنی گفته‌ایم که بازیکنان را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین باید به اوج آمادگی برسانند و این دیدار به عنوان دیدار تدارکاتی است. بعد از تورنمنت ترکیه آخرین مرحله اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد و بلافاصله ملی‌پوشان به مسابقات کسب سهمیه اعزام می‌شوند. 

وی در پاسخ به این سؤال که برای بعد از مسابقات کسب سهمیه المپیک چه برنامه‌ای برای تیم ملی کشورمان دارید، گفت: بعد از مسابقات کسب سهمیه المپیک که به میزبانی چین برگزار می‌شود قطعاً ما اردوهای خوبی خواهیم داشت. اسپانسر خوبی کنار تیم ملی داریم، امروز برنامه‌‌ای را از قبل تعریف شده داریم و به امور بین‌الملل اعلام کرده‌ایم تا اردوهای خارج از کشور را برای ما تعریف کنند. دعوت از چند کشور به تهران برای برگزاری اردو و مسابقات برنامه ما است.

ثوری در مورد اینکه لیگ برتر بوکس چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: خوشبختانه با توجه به حضور و استقبال رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری اقبال خوبی از حضور تیم‌ها در لیگ شده است. به صورت قطعی ما امسال به خاطر اینکه اولویت‌مان حضور در مسابقات گزینشی المپیک است، لیگ برتر را برگزار نخواهیم کرد اما مطمئن باشید ابتدای سال آینده با یک لیگ پویا با حضور اسپانسرهای خوب برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا کسب سهمیه المپیک این دوره نسبت به دوره‌های قبل آسان‌تر شده، آیا رسیدن به سهمیه المپیک برای بوکس راحت‌تر شده یا خیر، گفت: اینکه سهمیه‌های آسیا اضافه شده صحبت‌هایی است که این روزها مطرح شده. 4 وزن اول 6 نفر سهمیه المپیک گرفتند، 3 وزن دوم 5 نفر سهمیه می‌گیرند و سنگین وزن‌ها نیز 4 نفر اول کسب سهمیه می‌کنند. در مورد این موضوع باید بگویم ما در مسابقات جهانی روسیه شاهد بودیم که از بین 6 تیم برتر دنیا 4 تیم آسیا حضور داشتند. ما مقابل تیم‌های آسیایی هستیم و کارمان سخت است. در 4 سال گذشته هیچ کدام از بچه‌های ما در سیدبندی قرار نداشتند اما حالا بچه‌ها سیدبندی می‌شوند. ما در گذشته سه مرحله مسابقات گزینشی داشتیم اما در این دوره دو مرحله مسابقات برگزار می‌شود. 

ثوری در پاسخ به این سؤال آیا امسال باز هم جام مکران برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: ما برای برگزاری این رقابت‌ها در ارومیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، 20 کشور را دعوت کرده‌ایم آنها اعلام کردند اگر مسابقات در تهران برگزار شود ما به ایران سفر خواهیم کرد. برگزاری در مکران فقط یک دوره بود،‌ هدف ما این است که سالی یکبار مسابقات بین‌المللی را در ایران برگزار کنیم نه در مکران. 

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تیم ملی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد، پس از آن یک اردوی مشترک و دیدار تدارکاتی با تیم ملی ترکیه داشتید و آنچه که سرمربی تیم ملی و شما در رسانه‌ها اعلام کردید شرایط تیم ملی بوکس برای رسیدن به سهمیه المپیک ایده‌آل است آیا با این شرایط بوکس ایران می‌تواند سهمیه المپیک کسب کند یا خیر، گفت: نهرودی به عنوان ریش سفید و کارشناس بهتر از همه ما به بوکس اشراف دارد او بیشتر از همه ما در المپیک حضور پیدا کرده است. فکر می‌کنم توضیحات او کفایت می‌کند. اینکه ما بگوییم شرایط ایده‌آل است، باید ببینیم تعریف از شرایط ایده‌آل چیست. ما بنا بر بضاعتی که داشتیم به اندازه همان پول توجیبی و شرایط را برای ملی‌پوشان مهیا کردیم. من ناامید به کسب سهمیه المپیک نیستم اما باید یک نکته‌ای را بگویم کشورهایی که در بوکس اسم و نشانی دارند چطور به اینجا رسیده‌اند. آیا سرمایه‌گذاری بخش دولتی بوده یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که به این موفقیت رسیدند؟ من فکر می‌کنم بچه‌های ما می‌توانند سهمیه کسب کنند و تعداد را نمی‌توانم بگویم همان صحبت‌هایی که نهرودی مدیر تیم ملی مطرح کرده را به همان بسنده می‌کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز