حسین کلانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استفاده و بها دادن به مربیان داخلی اتفاق بزرگی است/ هیچ خارجی دلش به حال فوتبال ما نمی‌سوزد/ هیچ چیز بالاتر از عزت و کرامت وطن نیست

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۵:۰۱:۴۷
کد خبر: ۹۵۲۲۷۶
استفاده و بها دادن به مربیان داخلی اتفاق بزرگی است/ هیچ خارجی دلش به حال فوتبال ما نمی‌سوزد/ هیچ چیز بالاتر از عزت و کرامت وطن نیست
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هیچ چیز بالاتر از عزت و کرامت وطن نیست و بخش مهمی از فوتبال هم در چارچوب همین موضوع است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ این روزها موضوعات مهمی در فوتبال ایران مطرح شده است. از گزینه‌های ایرانی سرمربیگری تیم ملی ایران تا احتمال کناره‌گیری باشگاه‌های کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا. حسین کلانی، پیشکسوت پر فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، در گفتگو با خبرنگار برنا پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی که به نظر می‌رسد از میان علی دایی و امیر قلعه‌نویی انتخاب شود اظهار داشت: اینکه ما به استفاده از مربیان بومی روی آورده‌ایم اتفاق بزرگی است. مربیان ما هیچ چیزی از مربیان درجه 2 و 3 اروپا کم ندارند. ضمن اینکه عرق و تعصب بالای آنها ضمانتی برای انگیزه بالای آنهاست.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره تصمیم باشگاه‌های ایران پیرامون بحث موضوع عدم میزبانی نیز اظهار داشت: بسیار کار خوبی انجام دادند. متاسفانه برخی دست به دست هم داده‌اند تا به ما توهین کنند. هیچ چیز بالاتر از عزت و کرامت وطن نیست و بخش مهمی از فوتبال هم در چارچوب همین موضوع است.

کلانی در همین باره عنوان کرد: ژاپن در برهه‌ای برای دو دهه در کشورش را روی تمام خارجی‌ها بست و البته به جای آن در هر مورد که نیاز بود، افراد مختلف کشورش در تمامی زمینه‌ها را به خارج فرستاد. ای کاش ما هم این مدل را در فوتبال‌مان ارائه کنیم. مربیان ما فراز و نشیب داشته‌اند و اگر در علم هم کم و کاستی دارند ابزار دست‌یابی به آن را دارند. هیچ خارجی دلش به حال فوتبال ما نمی‌سوزد. این را اگر بپذیرم هم باید به مربیان خودمان زمان دهیم هم امکانات. در تمامی این حرف‌ها بحث اقتدار ایران عزیز است.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما اگر یک دوره هم به جام جهانی نرویم اتفاقی رخ نمی‌دهد مگر در جام جهانی رفتیم بازیکنان ما به تیم‌های سطح اول دنیا رفتند؟ اما هزینه مربی خارجی را در فوتبال پایه انجام بدهیم. به هر حال امیدوارم این اتفاقات ما را به این نتیجه برساند که باید به نیروهای داخلی بهای بیشتری دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز