ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

رونمایی از تندیس بزرگان کشتی/ وداع دراگان با برزیلی‌ها/ کیانوش، رستم سابق نیست

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۵:۰۵:۰۴
کد خبر: ۹۶۰۵۰۶
رونمایی از تندیس بزرگان کشتی/ وداع دراگان با برزیلی‌ها/ کیانوش، رستم سابق نیست
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم‌ ملی تکواندو بانوان

تورنمنت بین‌المللی ترکیه در دو بخش کیوروگی و پومسه و سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در استانبول ترکیه برگزار شد که در رقابت‌های رده سنی بزرگسالان غزل سلطانی در وزن 49- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم، تینا مدانلو در وزن 57- کیلوگرم، طیبه پارسا در وزن 62- کیلوگرم، کیمیا همتی، ملیکا میرحسینی و یلدا ولی نژاد در وزن 67- کیلوگرم و زینب اسماعیلی در وزن 73- کیلوگرم تکواندوکاران کشورمان بودند. همچنین اکرم خدابنده نیز به صورت شخصی برای حضور در این رقابت ها اقدام کرده بود. در پایان این رقابت‌ها، ملی‌پوشان دختر تکواندو ایران توانستند  2 مدال طلا (غزل سلطانی، ناهید کیانی) و 5 برنز (تینا مدانلو، طیبه پارسا، یلدا ولی‌نژاد، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده) کسب نمایند.

بازنده هفته: صنعت نفت آبادان

در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخ پوشان به پایان رسید. صنعت نفت آبادان که یکی از مدعیان کسب سهمیه در فصل جاری به شمار می‌رود مقابل پرسپولیس دیگر مدعی لیگ اولین شکست خانگی خود را تجربه کرد. گفتنی است پس از این دیدار اسکوچیچ نیز از سمت خود استعفا کرد.

شخصیت هفته: بزرگان کشتی

طی مراسمی در کمیته ملی المپیک از دست نوشته های جهان پهلوان تختی رونمایی شد. علاوه بر این در حاشیه این مراسم از سه پیشکسوت ورزش ایران از جمله حمید سوریان، محمدرضا یزدانی‌خرم و محمدرضا طالقانی نیز تجلیل به عمل آمد. همچنین علاوه بر تجلیل از این پیشکسوتان در این مراسم از تندیس محمدرضا طالقانی، محمدرضا یزدانی‌خرم و حمید سوریان هم رونمایی شد.

نقد هفته:  کیانوش رستمی

پنجمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر و گزینشی المپیک توکیو در هفته جاری به میزبانی رشت برگزار شد که در این مسابقات کیانوش رستمی یکی از امیدهای مدال ایران در المپیک 2020 عملکرد قابل قبولی نداشت. دارنده مدال طلای المپیک ریو در جریان مسابقات در حرکت یک ضرب سه بار پیاپی در مهار وزنه‌های 175، 175 و 177 کیلوگرمی ناکام ماند و اوت کرد. این ناکامی برای قهرمان المپیک ریو در حالی رقم خورد که در ماه‌های اخیر بارها کری خوانده بود و همواره تاکید داشت بازگشت مجددش به میادین با قدرت تمام همراه خواهد بود، درحالی که در مسابقات جام فجر که از نظر فنی هم سطح چندان بالایی نداشت نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد.

مسابقه هفته: دیدار نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام

رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر بسکتبال ایران، عصر دوشنبه با برگزاری 6 دیدار پیگیری شد که در حساس‌ترین بازی‌ها تیم نفت آبادان از سد پتروشیمی گذشت.

پیشنهاد هفته: دربی 92

در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و استقلال امروز از ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی دربی 92 را برگزار خواهند کرد. سرخ پوشان که تا پایان هفته هجدهم رقابت‌های لیگ با کسب 40 امتیاز در صدر جدول جا خوش کردند شانس زیادی برای پیروزی دارند. از طرفی آبی‌پوشان استقلال نیز با پشت سر گذاشتن حواشی اخیر و بردی که مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آوردند تلاش می‌کنند روند پیروزی‌های خود را با شکست پرسپولیس ادامه دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز