جواد شمشکی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برخی از رفتارها شتاب‌زده است/ در زمان وقوع حادثه پیست شمشک تعطیل بود/ نمی‌توانیم تمام راه‌های ورود به کوه و دشت را ببندیم!

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۸:۳۶:۱۲
کد خبر: ۹۶۹۱۴۵
برخی از رفتارها شتاب‌زده است/ در زمان وقوع حادثه پیست شمشک تعطیل بود/ نمی‌توانیم تمام راه‌های ورود به کوه و دشت را ببندیم!
رییس شورای شهر شمشک گفت: کوهنوردان با مجوز کوهنوردی در یک مسیر بهمن خیز بودند، نباید در آن مسیر حرکت می‌کردند، وقتی خودشان رفتند ما نمی‌توانیم تمام راه‌های ورود به کوه و دشت را ببندیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ جواد شمشکی، رییس شورای شهر شمشک درخصوص اتفاق پیش آمده برای کوهنورد ایتالیایی که گفته می‌شود در پیست شمشک جان خود را از دست داده است در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: متأسفانه پس از این اتفاق رفتارها بسیار شتاب زده بود و با هویت پیست برخورد کردند. در زمان وقوع این حادثه پیست تعطیل بوده و دستگاه‌ها پلمپ شده و کار نمی‌کردند، نمی‌دانم چگونه همه چیز را به حساب پیست شمشک می‌گذارند. این اتفاق با فاصله 3 کیلومتر  خارج از پیست در یک دره رخ داده است. کوهنوردان با مجوز کوهنوردی در یک مسیر بهمن خیز بودند، نباید در آن مسیر حرکت می‌کردند، وقتی خودشان رفتند ما نمی‌توانیم تمام راه‌های ورود به کوه و دشت را ببندیم.

وی افزود: مسئولیت فضای پیست با مدیریت مجموعه است اما فضای خارج از پیست دست ما نیست. اگر کوهنورد مسلط بود، باید محل را می‌شناخت یا وقتی می‌خواهد در قله‌های برف‌گیر تردد کند، باید پرس‌وجو می‌کرد تا قله‌های بهمن گیر را شناسایی کند و با جان مردم بازی نکند اما متأسفانه به این مسائل را مسلط نبوده و قوانین را رعایت نکرده است.

شمشکی اظهار داشت: درحال حاضر مشکل پیست مربوط به بالابرها است اما این افراد از بالابر نیفتادند، روز  قبل این حادثه هم پیست پلمپ و تعطیل بود و اصلا کسی با دستگاه بالا و پایین نمی‌شود. آن‌ها به عنوان کوهنورد به خارج پیست رفته بودند.

رییس شورای شهر شمشک در پایان گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات به دلیل استاندارد نبودن، پلمپ شدند، کارشناسانی کامل صورت گرفته است و کسانی که مسئولیت رفع این مشکلات را برعهده دارند، در حال انجام کارهای خود هستند. این کوهنوردان با پای پیاده ر فتند و از مسیری خارج از پیست حرکت کرده بودند. اصلا ارتباطی با پیست ندارد، دور تا دور محوطه پیست شمشک تور کشیده شده است و اصلا کسی نمی‌تواند از پیست بیرون برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز