افشین مولایی درگفتگو با خبرگزاری برنا:

انجام حرکات ورزشی در قرنطینه می‌تواند به سلامت مردم کمک کند/ ورزش نشاط را به محیط خانواده می‌آورد/ باید با صبوری این دوران را پشت‌سر بگذاریم

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۷:۱۲:۴۱
کد خبر: ۹۷۶۱۲۰
انجام حرکات ورزشی در قرنطینه می‌تواند به سلامت مردم کمک کند/ ورزش نشاط را به محیط خانواده می‌آورد/ باید با صبوری این دوران را پشت‌سر بگذاریم
مدیرکل دفتر معاونت ورزش توسعه همگانی گفت: مردم باید سعی کنند با صبوری و مطالعه این دوران را تبدیل به دورانی کنند تا وضعیت خود را از نظر فعالیت بدنی، دانش و آگاهی ارتقا دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ افشین مولایی، مدیرکل دفتر معاونت ورزش توسعه همگانی درخصوص ورزش‌ها و فعایت‌های بدنی که مردم در حالت قرنطینه خانگی می‌توانند انجام دهند، در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: اصلی‌ترین عاملی که پزشکان تأکید می‌کنند می‌تواند برای کنترل و توقف کرونا موثر باشد، شکستن زنجیره انتقال انسانی است و به همین خاطر مسئولین ارشد نظام بهداشتی ما تاکید دارند، در خانه بنشینید و فقط بنابر ضرورت خارج شوید. طبیعتا وقتی انسان در خانه می‌نشیند فعالیت‌های روزانه و روتینش دچار تغییر می‌‌شود و ممکن است روی خلق و روح اثر منفی بگذارد. باتوجه به این‌که اغلب مردم آپارتمان نشین هستند و فضای آپارتمان‌ها محدود است، برای اینکه بتوانیم این دوره پرفشار را از نظر روانی پشت سر بگذاریم و سلامت مان را حفظ کنیم باید سمت ورزش‌هایی که متناسب با محیط و فضاهایی است که در اختیار داریم، حرکت کنیم.

وی افزود: پیشنهاد من به هم وطنان عزیزم این است که از ورزش‌های هوازی با شدت پایین مثل راه رفتن تند در محیطی که در اختیار ما است یا دویدن نرم به شکلی که باعث آزار سایر شهروندان در سایر طبقات نشود استفاده کنند. حرکات کششی انجام دهند و درجا بزنند، در کل به سمت انجام نرمش‌های جامع و کامل حرکت کنند و سعی داشته باشند تا ضربان قلبشان با تکرار این حرکات افزایش پیدا کند.

مولایی اظهار داشت: همچنین می‌توانند از وسایل ورزشی کمکی مثل کش‌ها برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنند، حرکات قدرتی مانند شنای سوئدی انجام دهند. اگر کمی در اینترنت جستجو کنند، انواع و اقسام فعالیت‌های ورزشی که در فضای محدود قابلیت اجرایی دارد را می‌توانند پیدا کنند. توصیه می‌کنم پدر خانواده یا فرد ورزشکاری که در خانواده وجود دارد، با ورزش نشاط را برای سایر اعضای خانواده در قالب یک سناریو دنبال کند و همراه اعضا خانواده به شکل گروهی نرمش‌های خیلی سبک و فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

وی عنوان کرد: این موضوع علاوه بر این‌که سلامت و ایمنی بدنی‌شان را تقویت می‌کند، شادابی و نشاط را در محیط خانواده به وجود می‌آورد و تنش‌های بین فردی که طبیعتا به دلیل خانه ماندن ممکن است پیش بیاید را کاهش می‌دهد. مردم می‌توانند اطلاعات ورزشی‌شان را با مطالعه افزایش دهند و یک ساعت از برنامه و نظم زندگی‌شان را با شرایط جدید بازیابی کنند تا ساعتی را برای ورزش و فعالیت‌های هوازی با شدت پایین انتخاب کنند.

مولایی در پایان گفت: مردم باید سعی کنند با صبوری و مطالعه این دوران را تبدیل به دورانی کنند تا وضعیت خود را از نظر فعالیت بدنی، دانش و آگاهی ارتقا دهند. وزارت ورزش و جوانان با توجه به رسالتی که دارد سعی می‌کند این مأموریت را در این شرایط بحرانی بازبینی کند. ما جلساتی را داشتیم تا با به خانواده‌هایی که تمایل دارند در محیط خانه ورزش کنند، چگونگی، شدت و فرم این ورزش و تنوعی که می‌تواند داشته باشد را در برنامه‌های زنده آموزش دهیم تا بتوانیم این بحران را هوشمندانه بگذرانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز