عیسی ساوه‌شمشکی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

غرض‌ورزی‌ها را باید کنار گذاشت/ از سال ۹۶ با ۵ نماینده در پارالمپیک‌های زمستانی حاضر شدیم

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۷:۴۶:۰۴
کد خبر: ۹۷۷۶۴۴
غرض‌ورزی‌ها را باید کنار گذاشت/ از سال ۹۶ با ۵ نماینده در پارالمپیک‌های زمستانی حاضر شدیم
رییس انجمن پارااسکی گفت: ما در 5 دوره پارالمپیک فقط با یک نماینده حضور پیدا کردیم اما پس از آن که در خدمت این ورزش بودم، با حمایت فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، کم‌بینایان و نابینایان و کمیته ملی پارالمپیک توانستیم سال 96 با 5 نماینده در المپیک حضور پیدا کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عیسی ساوه‌شمشکی، رییس انجمن پارااسکی درخصوص حضورش در این انجمن در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: مسئولین انجمن‌های جانبازان و معلولین همه به صورت افتخاری کار می‌کنند، دست مزدی نمی‌گیرند و کارشان به صورت افتخاری است. من هم به عنوان یک عضو به صورت افتخاری در انجمن پاراسکی فعالیت می‌کنم. به عنوان فردی که 30 سال تجربه فعالیت در این زمینه را دارم، هرجایی که نیاز باشد و مسئولین بخواهند که در رابطه با ورزش تلاش کنم، من کار خودم را انجام می‌دهم.

وی افزود: من یک فرد بازنشسته هستم که فقط 30 سال مسئولیت در رشته اسکی داشتم حدود 60 سال یعنی از 7 سالگی در این رشته فعالیت می‌کنم. امروز هم که بازنشست شده‌ام، نمی‌خواهم در خانه بشینم چون برای من هزینه و سرمایه‌گذاری شده است، هرجایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز باشد، به عنوان یک سرباز انجام وظیفه می‌کنم و در خدمت مردم کشورم هستم.

ساوه‌شمشکی اظهار داشت: در رشته پاراسکی تا سال 1394 فقط یک ورزشکار فعالیت می‌کرد، در سال 94 فدراسیون جانبازان و معلولین از من دعوت کرد تا فعالیت‌های این انجمن را ادامه دهم. از سال 94 شروع کردیم و امروز بیش از 30 ورزشکار معلول، جانباز و کم‌بینا در رشته اسکی فعالیت دارند. طی 35 سال یعنی از سال 60 تا 92 در 5 دوره پارالمپیک فقط با یک نماینده حضور پیدا کردیم اما پس از آن که در خدمت این ورزش بودم، با حمایت فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، کم‌بینایان و نابینایان و کمیته ملی پارالمپیک توانستیم سال 96 با 5 نماینده در المپیک حضور پیدا کنیم.

رییس انجمن پارااسکی ادامه داد: یکی از این ورزشکاران الهه قلی‌فلاح بود که نابینای مطلق است. او پس از حضور در پارالمپیک زمستانی، به عنوان یک زن نمونه در جهان معرفی شده بود که در کشور آلمان از او تجلیل کردند. همچنین ورزشکاران ما در این مدت توانستند از کمپ‌های بین المللی IOC استفاده کنند.

وی  گفت: این بخشی از فعالیت‌های ما بود، اگر این کار خلاف به نظر می‌رسد که یک فرد بازنشسته با 30 سال سابقه به جای این که در خانه بنشیند و خدمتی نکند، با یک فرد مرده فرقی نخواهد داشت. اما من زنده هستم و در خدمت جامعه ورزش خواهم بود و برای فعالیت‌ها حقوقی دریافت نمی‌کنم. به حواشی و چنین صحبت‌هایی توجه ندارم و باید این غرض‌ورزی‌ها هم کنار گذاشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز