افشین داوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزشکاران ما از فضای دوومیدانی دور شدند/ آئین‌نامه حمایت از قهرمانان و مربیان ملی را راه‌اندازی می‌کنیم

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۳:۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۷۸۶۸۰
ورزشکاران ما از  فضای دوومیدانی دور شدند/ آئین‌نامه حمایت از قهرمانان و مربیان ملی را راه‌اندازی می‌کنیم
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: بلافاصله پس از المپیک مجددا پیگیر آئین نامه حمایت از قهرمانان و مربیان ملی می‌شوم تا دوباره آن را راه اندازی کنیم و نهایتا افرادی که در رنکینگ آسیایی و جهانی قرار می‌گیرند بتوانند حق الزحمه‌های ماهیانه خود را دریافت کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ افشین داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی، درخصوص برنامه‌های فدراسیون برای چند ماه باقی‌مانده تا المپیک طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: ابتدا به المپیک فکر می‌کنیم و نهایتا به ورزشکارانی که ورودی المپیک کسب کردند، برنامه‌ها و مسائل‌شان را به صورت جدی پیگیر می‌شویم و ورزشکارانی که احتمال کسب ورودی دارند، در برنامه‌های ما قرار دارند. ایران در دوره‌های گذشته المپیک حدود 10 نماینده داشت و الان به دو سهمیه تقلیل پیدا کرده است. امیدوارم شرایط برای ورزشکارانی مثل مهردلان، پیرجهان، فصیحی، رسولی و ... که توانایی دارند، مهیا شود. ابتدا باید شرایط بچه‌ها ارزیابی شوند، مثلا مهردلان شرایط خوبی دارد که احتمال کسب ورودی المپیک را دارند و حتی از او انتظار داریم رکورد قابل توجهی ثبت کند.

وی در ادامه افزود: بالافاصله پس از المپیک مجددا پیگیر آئین نامه حمایت از قهرمانان و مربیان ملی می‌شوم تا دوباره آن را راه اندازی کنیم و نهایتا افرادی که در رنکینگ آسیایی و جهانی قرار می‌گیرند بتوانند حق الزحمه‌های ماهیانه خود را دریافت کنند و سال به سال رکوردهایشان چک شود با ارتقای رکورد حق الزحمه‌شان افزایش پیدا کند اما اگر تقلیل پیدا کرد پولی که می‌گیرند بر همان پایه است. این یکی از برنامه‌های عملیاتی ما است که می‌تواند فضای خوب انگیزشی ایجاد کند.

داوری اظهار داشت: در حال حاضر نیروی انسانی ما کاهش پیدا کرده است و تعداد قابل توجهی از قهرمانان ملی ما از  فضای دوومیدانی دور شدند و نیروهای مستعد و قابل قبولی که الان فعالیت می‌کنند تعداد محدودی دارند. پس از المپیک به برنامه‌های بازی‌های آسیایی می‌پردازیم. نیروها و افراد مستعدی که دور شدند را بر اساس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مورد پشتیبانی قرار می‌دهیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: ابتدا باید زیرساخت‌ها و نیروی انسانی را تقویت کنیم و بعد به کسب مدال فکر کنیم. در بلند مدت هم طبیعی است که برنامه‌هایی مثل مدارس دوومیدانی را پیش رو داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم بازهم با همدلی و هماهنگی، روسای کلیه هیأت‌های استانی سراسر کشور و کل جامعه ورزشی به خصوص جامعه دوومیدانی به این هدف مشترک برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز