نوروزنامه۹۹/مهین فرهادی زاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اصلاح ساختار قامتی زنان یکی از برنامه‌های اصلی ما بود/ در ابعاد مختلف موفقیت بانوان ورزشکار به چشم آمد/ می‌توانستیم سهمیه‌های بیشتری در سال ۹۸ به دست آوریم

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۱:۰۲:۱۹
کد خبر: ۹۸۰۰۷۵
اصلاح ساختار قامتی زنان یکی از برنامه‌های اصلی ما بود/ در ابعاد مختلف موفقیت بانوان ورزشکار به چشم آمد/ می‌توانستیم سهمیه‌های بیشتری در سال ۹۸ به دست آوریم
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: عملکرد بانوان ورزشکار تا به اینجا برای کسب سهمیه خوب بوده وامیدواریم به زودی بتوانند سهمیه های دیگری را نیز به دست بیاورند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، درخصوص عملکرد این حوزه در در سال 98 در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: سال 98 سال خوبی برای ورزش بانوان در ابعاد مختلف بود و ما ورزشکاران عزیزی را داشتیم که در صحنه رقابت‌های آسیایی و جهانی به مدال‌های خوبی دست پیدا کردند. ورزشکارانی را داشتیم که برای اولین بار در صحنه رقابت‌هایی که خودمان هم فکر نمی‌کردیم جایگاه خوبی را از جمله جایگاه اول را مثل فرزانه فصیحی در دوومیدانی 60 متر سرعت به دست آورند. ما ورزشکارانی را داشتیم که در واقع سهمیه المپیک را گرفتند یعنی بزرگترین رویدادی که در سال 99 ورزش دنیا پیش رو دارد و ورزشکاران زن ما برای المپیک و پارالمپیک توانستند سهمیه هایی را کسب کنند.

وی در ادامه افزود: عملکرد بانوان ورزشکار تا به اینجا برای کسب سهمیه خوب بوده و امیدواریم به زودی بتوانند سهمیه‌های  دیگری را نیز به دست بیاورند. ما مربیانی را داشتیم که فضای مربیگری را در تیم‌های ملی در سال 98 تجربه کردند مثل الهام هاشمی که سرمربیگری تیم تیراندازی ایران را به عهده دارد و خیلی از مربیان دیگری که مسئولیت تیم بانوان ما را در رشته های مختلف دارند و با توانمندی دارند فعالیت می‌کنند. ما زنانی را داریم که در صحنه رقابت‌های آسیایی و جهانی و مسابقات بزرگ بین‌المللی قضاوت می‌کنند و این کار بسیار بزرگی است و این نشان می‌دهد که اگر یک رشته‌ای می‌تواند در بحث داوری تا این اندازه بالا بیاید و تا این اندازه خودش را بتواند به دنیا نشان بدهد یعنی در بخش حضور ورزشکار در صحنه‌های بین‌المللی و حضور زنان در آن رشته در صحنه مربیگری شرایط خوبی را کسب کرده و الان در بحث قضاوت هم می‌تواند در مراحل خوبی حضور داشته باشد. 

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت زنان ما در پست‌های نواب رئیس و پست‌های مسئولیت ورزش بانوان جهش خوبی داشتند و در سال 98 آموزش‌های بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف برای زنان داشتیم که نشان می‌دهد ما هم نیازمند آموزش‌های به روز هستیم و هم اینکه زنان ما در حوزه‌های مختلف از توانمندی بسیار بالایی بهره‌مند هستند. در حوزه ورزش همگانی در استان‌ها طرح‌های مختلف ابلاغ شد و به خوبی اجرا می‌کنند. در حوزه ورزش همگانی ما 8 طرح ملی داشتیم که این 8 طرح ملی را با همکاری حوزه‌های مختلف از جمله دفتر معاونت زنان و خانواده خانم ابتکار انجام دادیم. یکی دو تا از طرح‌هایمان مخصوص زنان روستایی بود که به سنجش سلامتی مربوط می‌شد. برای اینکه بتوانیم فضای قوی‌تری از بحث سنجش و دادن برنامه‌های تمرینی مناسب برای ناهنجاری‌های قامتی که احتمالا در بخش خانم ها وجود دارد برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در سال 98 صحنه‌های خوبی در فضای داخلی و بین‌المللی داشتیم. ما در بسیاری از رشته‌ها مثل ووشو، تکواندو، قایقرانی و تیراندازی ورزشکارانمان در میادین بین المللی و مسابقات جهانی آسیایی درخشیدند و روی سکوهای قهرمانی رفتند. مدال‌های خوبی که دختران ما گرفتند و همین طور در رشته های پارالمپیکی نشان دادیم که توانمندی ما زیاد است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

این معاونت از هر طرحی که برای توسعه ورزش بانوان باشد حمایت می‌کند و تلاش‌مان را می‌کنیم که مسئولین اصلی در بحث ساخت و سازها برای اینکه ساخت و ساز ویژه بخش بانوان فراموش نشود وی این موضوع عملی شده و خوشبختانه ما در سال 98 تعداد بسیار زیادی اماکن و فضاهای ورزشی ساخته شده و تکمیل شده برای ورزش بانوان داشتیم و این طرح‌ها را در سال 99 ادامه می دهیم. برخی از طرح‌های ما تغییراتی را خواهند داشت مثل طرح سنجش ساختاری و طرح اوقات فراغت که در جهت حضور بیشتر بانوان ما به صحنه‌های عمل تغییراتی را به خودش می‌دهد و تغییراتی نیز در بخش ورزش همگانی اضافه خواهد شد، مثل طرح گردشگری ورزشی که بسیاری از استان‌ها و شهرهای ما را در برمی‌گیرد.

فرهادی‌زاد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پایان سال و تاثیرات این ویروس در ورزش کشور اظهار داشت: ویروس کرونا در واقع همه دنیا را مشغول خودش کرده و به هر ترتیب همه ما باید تلاش کنیم که زنجیره ارتباط را قطع کنیم و این فضا شاید با توجه به تفکری که در ورزش است که ارتباط کار تیمی و هماهنگی و نزدیک بودن فعالیت‌های دسته جمعی و گروهی است مغایرت دارد و برای سلامت ورزشکاران مضر است. شاهد هستیم که مسابقات بزرگ دنیا کنسل شده و به زمان  دیگری موکول شده است. برای اینکه بحث و اولویت اول ورزش سلامتی است و ما در ورزش به دنبال این هستیم که تمرین کنیم و مسابقه بدهیم و حضور پیدا کنیم براساس دستورالعملی که وزیر ورزش دادند برای سلامت ورزشکاران بهتر است که ما مسابقات و تمرینات تیم‌ها و باشگاه‌ها را تعطیل کنیم و یک فضایی ایجاد شود که این زنجیره ارتباط انشالله به زودی قطع شود اما به هر ترتیب یادمان نرود برای اینکه بتوانیم مقابله کنیم با این ویروس باید یک جسم و جان قوی داشته باشیم و برای اینکه این جسم و جان قوی را داشته باشیم و به وجود بیاید و حفظ کنیم باید تمرینات ورزشی خودمان را فراموش نکنیم.

معاون وزیر ورزش در پایان گفت: برای همه مردم سلامتی، آرامش و دلخوشی و صبوری و در کنار هم قرار بودن را آرزو می‌کنم. برای جامعه ورزش هم آرزو می‌کنم همه ورزشکاران، مربیان و داوران ما و همه افرادی که در واقع دست‌اندکار ورزش هستند از خبرنگاران و مدیران و مسئولان باشگاه ها و همه افرادی که برای ورزش زحمت می کشند آرزوی سلامتی دارم و سال نو را تبریک می‌گویم. بزرگترین رویداد ورزشی ما در سال 99 المپیک 2020 است و با توجه به نمایندگانی که در این مسابقات داریم باید همه سعی و تلاش خود را انجام دهیم که بهترین نتیجه حاصل شود و ملت را شاد کنیم. این رویدادها سرنوشت‌ساز است برای ورزشکاران ما و امیدوارم که همه عزیزان ما در صحنه‌های بین المللی موفق باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز