نوروزنامه۹۹/ رضا اطری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

در روستای ما جز کارگری انتخاب دیگری نداشتیم/ فشار تمرین نمی‌گذارد سراغ فیلم و کتاب بروم/ امیدوارم هیچ کودک کاری در دنیا نباشد

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۰:۲۲:۴۱
کد خبر: ۹۸۱۵۱۹
در روستای ما جز کارگری انتخاب دیگری نداشتیم/ فشار تمرین نمی‌گذارد سراغ فیلم و کتاب بروم/ امیدوارم هیچ کودک کاری در دنیا نباشد
آزادکار تیم ملی ایران گفت: همین که کنار پدر و مادرم هستم و آنها را می‌بینم وقتی بعد از اردو به خانه می‌روم دنیا برایم ارزش دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا اطری، آزادکار مازندرانی تیم‌ملی ایران که در سال‌های اخیر عناوین متفاوتی را با کاروان ایران و در رقابت‌های مختلف کسب کرده است، گفتگویی را با خبرگزاری انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

وضعیت رشته شما در سال 98 چگونه بود؟

هر سالی روزهای  خوب و بد روزهای خوش و ناخوشی دارد. امسال هم توانستم مدال آسیا را بگیرم و متأسفانه نتوانستم مدال جهانی را بگیرم ولی خدا را شکر در قزاقزستان سهمیه المپیک را گرفتم و انشالله برویم که سال بعد بهترین سال زندگی‌مان در  المپیک رقم بخورد.

تا حالا فکر کردی اگر کشتی گیر نمی‌شدی چه رشته‌ای را انتخاب می‌کردی؟

نه فکر نمی‌کنم اصلا ورزشکار می‌شدم.

یعنی قطعا اگر کشتی را انتخاب نمی‌کردی سراغ رشته دیگری نمی‌رفتی؟

ما در روستایی بودیم که به غیر از کار چیز دیگری نمی‌توانستیم انجام دهیم آن هم کارگری، کاشی کاری، سنگ‌کاری، گچکاری و... خدا را شکر آقای بختیار اصغرپور در محلمان باشگاهی داشتند که من برای ورزش به آنجا می‌رفتم همان جا هم توانستم با هدایت حاج احمد بابایی به اینجا برسم البته مربی اصلی من آقای محمود اصغرنیا است ولی حاج آقا بابایی هم کمک زیادی کردند.

چقدر راضی هستید از این که کشتی را انتخاب کردی؟

قسمت است دیگر.

اگر تمام جنبه‌ها را بخواهی در نظر بگیری، بحث درآمد و سختی‌هایی که در این چند سال و دوری از خانواده داشتی، با تمام این سختی‌ها رضایت داری؟

خدا را شکر تا به اینجا رسیدم ناشکری نکنم بهتر است و بقیه‌اش با خدا و انشالله برویم المپیک را بگیریم و وضعیت کشتی بهتر و بهتر شود.

در سال منتهی به المپیک هستیم و قطعا آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است. برنامه رضا عطری برای المپیک و سال جدید چیست؟

الان یک ماهی است در اردوهای تیم ملی هستیم خدا را شکر تمرینات خوبی داریم پشت سر  می‌گذاریم. گفتند اواخر فروردین تورنمنتی می‌رویم و خدا را شکر من سهمیه را گرفتم و دغدغه‌ای ندارم بروم تورنومنت‌هایی که برای کسب سهمیه است بروم آنجا بدنم را آنالیز کنم.

اوقات فراغت و زمانی که تمرین نداری را چگونه می‌گذرانی؟

هیچی واقعا ما فقط تمرین می‌کنیم و خوابگاهیم و اوقات فراغتی نداریم و یا مجبوریم بخوابیم و یا با بچه‌ها صحبت کنیم یا تمرین کنیم.

اهل کتاب خواندن و فیلم دیدن هستید؟

فیلم دیدن بله اما کتاب کم و بیش چون ما در فشار تمرین و رژیم و شرایط سخت هستیم واقعا سخت است ولی کم و بیش چرا.

آخرین فیلمی که دیدی؟

آخرین فیلم یادم نیست.

اهل فضای مجازی هستی؟

بله فضای مجازی همه هستند ولی من کم و واقعا درگیرنیستم.  انشالله برای المپیک تمام پیج‌هایم را می‌بندم اینستاگرام و... که ان‌شاءالله برویم با خوش رنگ ترین مدال برگردیم تا با یک پست جدید به دنیای مجازی برگردیم.

بهترین عیدی را از چه کسی گرفتی؟

همین که کنار پدر و مادرم هستم و آنها را می‌بینم وقتی بعد از اردو به خانه می‌روم دنیا برایم ارزش دارد.

تا به حال به کسی عیدی دادی؟

عیدی که بله ولی یادم نیست.

مجردی یا متأهل؟ قصدی برای متأهل شدن داری؟

فعلا نه. تمام تمرکزم روی المپیک است و انشالله بعدش هرچه خواست خدا بود.

زندگی متأهلی چقدر تأثیر می‌گذارد روی عملکرد ورزشکار؟

متأهلی خیلی خوب است و تأثیر مثبت دارد ولی چون شرایط سخت یعنی مالی خیلی باید رسیدگی شود و ورزشکار هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد ولی اینکه متأهل شویم در این شرایط خیلی سخت می‌شود چون هنوز خودمان را درست نکردیم چه برسد به زندگی متأهلی فکر کنیم. انشالله همه چیز درست می‌شود.

در سال 99 بزرگ‌ترین آرزو شما برای مردم ایران؟

ان‌شاءالله وضعیت خوب شود و همه به بهترین زندگی برسند و هیچ کس فقر را تجربه نکند و واقعا همه خلاصی پیدا کنند از سختی‌ها و ان‌شاءالله هیچ کودک کاری نباشد و بهترین آرزوها را برای کشور عزیزمان دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز