نوروزنامه ۹۹/ حامد امیری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

خرید کردن بهترین تفریح من است/ از بچگی کتاب خواندن برایم مثل قرص خواب بود/ تنها به مدال طلای پارالمپیک توکیو فکر می‌کنم

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۰:۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۸۲۵۶۷
خرید کردن بهترین تفریح من است/ از بچگی کتاب خواندن برایم مثل قرص خواب بود/ تنها به مدال طلای پارالمپیک توکیو فکر می‌کنم
ورزشکار پارالمپیکی ایران گفت: شیرین‌ترین اتفاق سال 98 این بود که قهرمان جهان شدم و تلخ‌ترین اتفاق این بود که 8 روز مانده به مسابقه تا روز رقابت‌ها در بیمارستان بستری بودم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حامد امیری ملی‌پوش تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین ایران در ماده پرتاب وزنه و نیزه است. او تا سال ۱۳۹۱ در رشته مردان آهنین فعالیت داشت، اما در مسیر خرم‌آباد به بروجرد دچار سانحه تصادف شد و پس از آن به ورزش پرتاب وزنه معلولان روی آورد. امیری نشان نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه خود دارد و با کسب دوسهمیه عزم پارالمپیک 2020 توکیو نیز خواهد بود. خبرنگار برنا گفتگوی نوروزی را با این قهرمان ملی انجام داده که در زیر می‌خوانید.

سال 1398 چطور برای شما گذشت؟

در سال 98 من توانستم دو سهمیه در رشته‌های پرتاب وزنه و پرتاب نیزه کسب کنم. تا الان حدود 80 روز در اردو بودیم و تمرینات‌مان را کنار اعضا تیم ملی دنبال می‌کنیم. خداراشکر شرایط خیلی خوب بوده است و ان‌شاءالله تا پارالمپیک همین روند پیش خواهد رفت.

شیرین‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق سال 98 از نظر شما چه بود؟

شیرین‌ترین اتفاق سال 98 این بود که قهرمان جهان شدم و تلخ‌ترین اتفاق این بود که 8 روز مانده به مسابقه تا روز رقابت‌ها در بیمارستان بستری بودم. این موضوع واقعا شرایط را برای من سخت و پیچیده کرده بود، اما خداراشکر توانستم سربلند باشم.

طرفدار استقلال هستید یا پرسپولیس؟

من طرفدار هیچ کدام نیستم، به جای آن همیشه طرفدار تیم ملی ایران هستم.

مردم چه دیدگاهی نسبت به رشته شما دارند؟

از آن‌جایی که هم از بعد رسانه‌ای و هم بعدهای دیگر، نسبت به ورزش جانبازان و معلولین کم‌تر از ورزش سالم‌ها دیده می‌شود، مردم زیاد در جریان اخبار معلولین قرار نمی‌گیرد. اما مردم عزیز کشورمان دیدگاه بسیار خوبی نسبت به جامعه جانباز و معلول دارند.

درناامیدی‌ها چگونه آرام می‌شوید؟

در ناامیدی با صدای مادرم آرام می‌شوم و تمرکزم دوباره را برای رسیدن به اهدافم به دست می‌آورم.

نظر شما درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چیست؟

الان در همه جای دنیا بانوان برای تماشای مسابقات ورزشی در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. به نظر من حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اگر با رعایت قوانین باشد خیلی خوب است.

تفریح مورد علاقه شما چیست؟

تفریح مورد علاقه من خرید کردن است.

هدف اصلی شما در سال 99 چیست؟

هدف من  در سال 99 رسیدن به طلای پارالمپیک است، امیدوارم بتوانم این مهم را در بازی‌های توکیو رقم بزنم.

قصد دارید پس از دورن قهرمانی در چه زمینه‌ای فعالیت کنید؟

من در حال حاضر برای پارالمپیک تلاش می‌کنیم، بعد از آن رقابت‌های پاراآسیایی و پس از آن بازی‌های جهانی، زندگی ورزشی همین است تا جایی که بتوانیم ورزش می‌کنیم و تا جایی که بشود مقام می‌آوریم. در کل برنامه خاصی ندارم و برنامه من فقط تمرین است.

اگر ورزشکار نمی‌شدید در چه عرصه‌ای فعالیت می‌کردید؟

اگر ورزشکار نمی‌شدم، باز هم ورزشکار می‌شدم.

اهل کتاب خواندن یا فیلم دیدن هستید؟

اهل کتاب خواندن نیستم و از زمان بچگی، اصلا کتاب نمی‌خواندم انگار در آن یک قرص خواب بود تا کتاب را باز می‌کردم، می‌خوابیدم. ولی فیلم می‌بینم و تماشای فیلم را دوست دارم.

سال 1399 را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

سال 99 با این وضعیتی که در همه جهان ویروس کرونا منتشر شده است، فکر می‌کنم از نظر ورزشی و معیشتی برای مردم و از جمله خود من سخت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز