نوروزنامه۹۹/ پیمان فخری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

همیشه به موفقیت‌های بزرگ اعتقاد داشتم/ در شمشیربازی ایران رنسانس ایجاد شد/ کرونا همه مشکلات را دو چندان کرد/ به شاگردانم می‌گویم که پول چیزی بدی نیست

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۰۸:۴۷:۲۷
کد خبر: ۹۸۳۶۳۸
همیشه به موفقیت‌های بزرگ اعتقاد داشتم/ در شمشیربازی ایران رنسانس ایجاد شد/ کرونا همه مشکلات را دو چندان کرد/ به شاگردانم می‌گویم که پول چیزی بدی نیست
سرمربی شمشیربازی سابر گفت: به شاگردانم می‌گویم که پول چیزی بدی نیست و قطعا من هم پیشنهادات بسیار خوبی در این سال‌ها از کشورهای دیگر داشتم اما فعلا می‌خواهم قدرتم را نشان دهم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پیمان فخری مربی تیم ملی سابر ایران که ریاست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک کشورمان ورا نیز برعهده دارد، عملکرد تیم ملی شمشیربازی ایران در ایران سال‌ها را یک رنسانس می‌داند. در ادامه گفتگوی این مربی با تجربه را با خبرنگار برنا درخصوص اتفاقات سال 98 می‌خوانید.

سال 98 برای شما چطور گذشت؟

98 واقعا سال تلخ و سختی بود، از صمیم قلب آرزو می‌کنم مردم و ملت عزیز ایران حال بهتری داشته باشند. تن و بدنم برای همه مردم می‌لرزد از این جهت که می‌دانم در شرایط واقعا سختی هستند و شیوع ویروس کرونا این شرایط را سخت‌تر کرده است. پس از سیل، زلزله و مشکلات معیشتی که وجود داشت، کرونا همه مشکلات را دو چندان کرد. امیدوارم هموطنان عزیزمان هرچه زودتر از این شرایط سخت رهایی پیدا کنند.

سال 98 را باتوجه به کسب سهمیه تیم ملی سابر برای شمشیربازی کشورمان چطور می‌بینید؟

باتوجه به این که در سال 98 اولین مدال جهانی شمشیربازی را به دست آوردیم، این یکی از آرزوهایی بود که من از روزی که شروع به کار مربیگری کردم، به آن اعتقاد داشتم. آن زمان هیچ کس این موضوع را باور نداشت و شاید اگر این اعتقادم را با کسی مطرح می‌کردم، به من می‌خندیدند. اما از روزی که در عرصه مربیگری فعالیتم را آغاز کردم، به موفقیت‌های بزرگ اعتقاد داشتم و بالاخره در سال 98 این اتفاق افتاد و به آرزوی دیرینه‌ام رسیدم. سال 98 برای شمشیربازی بسیار خوب بود، چون با اقتدار سهمیه تیمی را به دست آوردیم. هنوز مسابقات جام جهانی بوداپست باقی مانده و بسیاری از کشورها برای کسب سهمیه دچار چالش شدند، اما ما با خیال راحت سهمیه المپیک را به دست آوردیم. وقتی هنوز دو رویداد دیگر برای کسب سهمیه باقی مانده بود، ما سهمیه خود را قطعی کردیم و مطمئن باشید با تمام توان در توکیو حاضر خواهیم شد.

آیا پتانسیل‌های خوبی در این رشته داریم؟

خوشبختانه شمشیربازان جوان وقتی می‌بینند تیم ملی ما چه جایگاه‌هایی را به دست آورده و چه موفقیت‌هایی را کسب کرده، روحیه آن‌ها دو چندان شده است و همه برای رسیدن به سطح اول شمشیربازی و تیم ملی ایران تلاش می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که رقابت در کشورمان بسیار خوب و سنگین بشود. مطمئنا این جریانی که به وجود آمده، یک اتفاق نبوده و ثابت خواهد بود، بنابراین شمشیربازی از این پس یکی از رشته‌های مطرح ایران است.

چطور رشته شمشیربازی را انتخاب کردید؟

حضور من در رشته شمشیربازی به 28 سال پیش برمی‌گردد، زمانی که خودم شمشیرباز شدم. خداراشکر توسط معلم ورزشم وارد این رشته شدم و همچنان در رشته شمشیربازی فعالیت دارم. در این سال‌ها به کمک همکاران و قهرمانان‌مان رنسانسی را در رشته شمشیربازی ایجاد کردیم. وقتی الان نگاه می‌کنیم که باچه کشورها، قدرت‌ها و امکاناتی مبارزه کردیم، در مقایسه با شرایط خودمان باعث می‌شود انرژی و روحیه بیشتری بگیریم. همیشه به شاگردانم می‌گویم که پول چیزی بدی نیست و قطعا من هم پیشنهادات بسیار خوبی در این سال‌ها از کشورهای دیگر داشتم اما فعلا می‌خواهم قدرتم را نشان دهم. در حال حاضر تنها چیزی که برای من مهم است، بحث نشان دادن قدرت ایران به جهان است.

چه آرزویی در سال 99 برای مردم ایران دارید؟

در سال نو آروزی سلامتی برای تمام مردم دنیا دارم چون ویروس کرونا کاری کرد قدر سلامتی خود را بدانیم. این یک فرصت است که بفهمیم سلامتی ارزشمندترین چیزی است که خداوند به انسان داده و امیدوارم قدر آن را بدانیم. ان‌شاءالله هرچه زودتر این بیماری از کشور ما و از دنیا رخت ببندد و این سایه شوم هرچه زودتر تمام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز