علیرضا منادی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مجلس بر روند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نظاره‌گر است/ با این فرمول می‌توان ورزش را صنعتی کرد/ واگذاری سرخابی‌ها پیامدهای مثبتی بر فوتبال دارد

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۲۳:۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۸۶۳۵۴
مجلس بر روند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نظاره‌گر است/ با این فرمول می‌توان ورزش را صنعتی کرد/ واگذاری سرخابی‌ها پیامدهای مثبتی بر فوتبال دارد
عضو منتخب مردم تبریز در مجلس از نظارت مجلس یازدهم بر روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم، پیرامون واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به خبرنگار برنا گفت: اجرای اصل 44 قانون اساسی در اقتصاد کشور اهمیت بالایی دارد و در همین چارچوب دو باشگاه دولتی و پر هوادار استقلال و پرسپولیس نیز باید  واگذار شوند.

وی افزود: ما در مجلس هشتم در این‌باره قانونی را تصویب کردیم اما فرآیند واگذاری با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شد. البته فکر می‌کنم در نهایت واگذاری با روند فعلی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود و از اقدامات وزیر ورزش در این‌باره قدردانی می‌کنم و امیدوارم طبق برنامه اعلام شده بتواند این کار بسیار مهم را با کمک سایر دستگاه‌های ذیربط به ثمر برساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: وگذاری این دو باشگاه می‌تواند برای فوتبال ما پیامدهای مثبتی داشته باشد. نکته نخست این است که مدیرانی با اتکا به شایسته‌سالاری در رأس این دو باشگاه قرار می‌گیرند که بتوانند درآمدزایی بیشتری داشته باشند. نکته دوم نیز این است که وقتی درآمد دو باشگاه بیشتر شود، می‌توانند کیفیت فنی بالاتری پیدا کنند و با توجه به این موضوع که همواره این دو باشگاه نماینده ایران در آسیا بودند بتوانند در عرصه‌های بین‌ المللی نتایج خوبی بگیرند و از نام و شهرت این فوتبال ایران در آسیا به خوبی دفاع کند.

نماینده مردم تبریز مجلس یازدهم در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: واگذاری دو باشگاه در فرابورس می‌تواند زمینه‌ای برای دیگر واگذاری‌ها در ورزش را فراهم کند و این فرمول  به صنعتی‌تر شدن ورزش کمک کند.  ورزش هم اکنون به عنوان یک صنعت حدود 8 تا 10 درصد درآمد ناخالص ملی را در کشورهای صنعتی برعهده دارد و در کشور ما می‌تواند چنین نقشی را بازی کند.

منادی خاطرنشان کرد: به هرحال مجلس شورای اسلامی از واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی حمایت می‌کند و بر چگونگی آن نیز در آینده نظارت دقیق خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز