علی کشفیا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم ملی والیبال نشسته ایران روند روبه رشدی را طی کرده است/ مبدا ورزش معلولین در کشور ما به پس از انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۵:۰۵
کد خبر: ۹۹۲۱۸۱
تیم ملی والیبال نشسته ایران روند روبه رشدی را طی کرده است/ مبدا ورزش معلولین در کشور ما به پس از انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد
رییس انجمن والیبال نشسته کشور گفت: تیم ملی والیبال نشسته ایران باتوجه به سازماندهی و تدوین برنامه‌های نوینی که داشته است، همیشه توانسته روند روبه رشدی داشته باشد و امیدوارم این روند همیشه ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی کشفیا، رییس انجمن والیبال نشسته با توجه به فرا رسیدن روز جهانی پاراوالیبال در خصوص پیشینه این رشته در ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: مبدا ورزش معلولین در کشور ما به پس از انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد و در اولین حرکت سازمانی برای ورزش جانبازان و معلولین تشکیل شد و از سال 1360 در قالب فدراسیون فعالیت خود را ادامه داد. ابتدا رشته‌های ورزشی نابینایان و کم‌بینایان نیز زیر نظر این ارگان بود که بعدا به عنوان یک فدراسیون جدا شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: فعالیت در رشته والیبال نشسته هم از سال 1359 آغاز و مسابقات این رشته با حضور تیم‌های اندک از استان‌های تبریز، مشهد، تهران و اصفهان برپا شد. این رقابت‌ها شروع رشته والیبال نشسته در ایران بود. اولین حضور تیم ملی در رویدادهای بین المللی به سال 1364 برمی‌گردد که در رقابت‌های جهانی نروژ حضور پیدا کردند.

کشفیا اظهار کرد: اولین حضور تیم ملی مصادف شد با کسب عنوان نخست جهان توسط ملی‌پوشان ایران، فعالیت رشته والیبال نشسته از آن زمان با پشتیبانی بچه‌های کم‌توان شروع شد و همچنان ادامه داد. از آن سال‌ها تا به حال تیم ملی ایران در هر دوره مسابقات جهانی روی سکوهای قهرمانی ایستاده است. تیم ملی ایران برای اولین بار در پاراالمپیک 1988 حضور پیدا کرد که برای نخستین بار به صورت نوین برگزار می‌شد.

رییس انجمن والیبال نشسته در پایان گفت: از آن زمان تا به حال که 8 دوره بازی‌های پاراالمپیک به صورت منظم برگزار شده است، تیم ملی توانسته 6 مدال طلا و 2 مدال نقره به دست بیاورد. در مسابقات جهانی نیز که خیلی پیش از پاراالمپیک برگزار می‌شده است و تا به حال ادامه دارد، ایران غیر از یک مقام سوم و دو مدال نقره، هر ساله موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. تیم ملی والیبال نشسته با توجه به سازماندهی و تدوین برنامه‌های نوینی که داشته است، همیشه توانسته روند روبه رشدی داشته باشد و امیدوارم این روند همیشه ادامه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز