اسما نیکور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

همه چیز بستگی به عملکرد داوران دارد تا به مسابقات بزرگ‌تر دعوت شوند/ فدراسیون قایقرانی ایران در رشته روئینگ فقط دو داور بین المللی دارد

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۰۶:۲۹:۳۳
کد خبر: ۹۹۷۰۰۵
همه چیز بستگی به عملکرد داوران دارد تا به مسابقات بزرگ‌تر دعوت شوند/ فدراسیون قایقرانی ایران در رشته روئینگ فقط دو داور بین المللی دارد
داور بین‌المللی روئینگ کشورمان گفت: همه چیز بستگی به عملکرد داوران دارد که خودشان را چطور در مسابقات نشان دهند، اشتباه نداشته باشند و خوب قضاوت کنند تا برای حضور در مسابقات بزرگ‌تر دعوت شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اسما نیکور، داور بین‌المللی روئینگ کشورمان، در خصوص برگزاری دوره‌های بازآموزی داوری فدراسیون جهانی طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: فدراسیون جهانی روئینگ هر ساله پس از اتمام رویدادهای بین‌المللی مهم، دوره و سمینارهایی را برای داوران کشورهای مختلف برگزار می‌کند، اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام این برنامه‌ها لغو شده‌اند. البته پیش از شیوع این بیماری هم دوره‌های فدراسیون جهانی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار می‌شد، اما الان همه برنامه‌ها به صورت آنلاین و مجازی است.

وی افزود: در حال حاضر تنها راه چاره همین است، چون امسال هیچ تورنمنت ورزشی برگزار نشده، بنابراین باید قوانین و مقررات سال 2020 دوباره مرور شود. در این دوره‌ها نکاتی که همیشه باید همه داورها بدانند را به ما می‌گویند، به نظر این برنامه‌ها بسیار خوب است.

نیکور اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی ایران در رشته روئینگ، فقط دو داور بین المللی دارد، اولین آن‌ها من هستم که در سال 2012 مدرک خودم را گرفتم. پس از این همه چیز بستگی به عملکرد داوران دارد که خودشان را چطور در مسابقات نشان دهند، اشتباه نداشته باشند و خوب قضاوت کنند تا برای حضور در مسابقات بزرگ‌تر دعوت شوند.

داور بین‌المللی روئینگ کشورمان در پایان اظهار داشت: باوجود این که ما فقط دو داور بین‌المللی از طرف فدراسیون ایران هستیم اما هر دو ما برای بازی‌های آسیایی دعوت شدیم. اولین بار من در بازی‌های اینچئون به عنوان داور ایرانی حضور پیدا کردم. مسابقات آسیایی و جهانی زیادی هر ساله برگزار می‌شود که بتوانیم در آن‌ها قضاوت کنیم. ما برای رقابت‌های جهانی نیز دعوت شده بودیم، یعنی سطح داوری کشورمان به حدی است که برای قضاوت به این رویدادها دعوت شویم. ان‌شاءالله در قدم بعدی برای حضور در المپیک تلاش کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز