خشایار حضرتی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزشکاران یک‌سال پس از یک رویداد مهم به رکورد می‌رسند/ دوری از آب آسیب روحی برای شناگران خواهد داشت

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۰۷:۲۲:۱۹
کد خبر: ۹۹۷۵۵۷
ورزشکاران یک‌سال پس از یک رویداد مهم به رکورد می‌رسند/ دوری از آب آسیب روحی برای شناگران خواهد داشت
سرمربی تیم ملی شنا گفت: شاید این یک‌سال تعویق المپیک و مسابقات جهانی باعث شود تا ما راحت‌تر بتوانیم ورودی رقابت‌ها را کسب کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ خشایار حضرتی، سرمربی تیم ملی شنا، در خصوص تعویق مسابقات جهانی شنا به سال 2022 طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد، رقابت‌های جهانی شنا هم قرار بود سال 2021 برگزار شود، از آن‌جایی تاریخ آن تقریبا همزمان با المپیک می‌شد، فدراسیون جهانی شنا مجبور شد این رویداد را یک سال به تعویق بیندازد و در سال 2022 برگزار کند. قاعدتا ما امسال رقابت‌های انتخابی المپیک را داریم، در این صورت فرصتی بیشتری است تا شناگران تمرینات بشتری انجام دهند. این در صورتی که ابتدا مسابقات و تمرینات شروع شود، در حال حاضر که همه استخرها بسته است اما امیدوارم در خرداد ماه استخرها باز شوند تا تمرینات را از سر بگیریم.

وی افزود: معمولا ورزشکاران یک‌سال پس از یک رویداد مهم به رکورد مدنظر می‌رسند، مخصوصا در خصوص بازی‌ های المپیک. شاید این یک سال تعویق المپیک و مسابقات جهانی باعث شود تا ما راحت‌تر بتوانیم ورودی رقابت‌ها را کسب کنیم و با آمادگی بیشتر حاضر شویم.

حضرتی اظهار کرد: در این مدت به دلیل تعطیلی استخرها تمام تمرینات شناگران خارج از آب است و ورزشکاران ما به صورت انفرادی تمرینات هوازی و قدرتی خود را انجام می‌دهند. تا حد امکاناتی که دارند تلاش می‌کنند اما این روش جای تمرینات داخل آب را نمی‌گیرد چون محیط‌ها کاملا متفاوت است.

سرمربی تیم ملی شنا در پایان گفت: کلا رشته شنا با رشته‌های ورزشی دیگر تفاوت‌های زیادی دارد، ما باید در محیط آب باشیم و شرایط ویژه‌ای داریم. با این شرایط ورزشکاران از نظر روحی هم دچار مشکلاتی می‌شوند اما در این مدت توسط مهری روانشناس تیم جلسات متعددی را به صورت مجازی و از راه دور دارند که فکر می‌کنم مقداری مشکلاتشان را حل می‌کند. دوری از آب قطعا شناگرها را اذیت خواهد کرد و ما سعی می‌کنیم آن‌ها کم‌ترین آسیب را ببینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز