اهمیت دادن به بانوان، ارزش نهادن به سلامت خانواده است؛

علوی: عملیاتی نمودن طرح‌های ملی اولویت ورزش بانوان کهگیلویه وبویراحمد است

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۵:۴۲:۰۱
کد خبر: ۸۷۸۵۴۹
علوی: عملیاتی نمودن طرح‌های ملی اولویت ورزش بانوان کهگیلویه وبویراحمد است
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیاتی نمودن طرحهای ملی در اولویت ورزش بانوان استان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: زنان مســئولیت تربیت فرزندان را به عهــده دارند، بنابراین اهمیت دادن به مباحث بانوان در واقع ارزش نهادن به سلامت خانواده و جامعه است.

علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه ورزش در عرصه تأمین تندرستی و نشاط بانوان نقش مهمی ایفا می کند، عنوان کرد: در سال ۹۷ حدود 10 هزار ورزشکار در استان به صورت سازمان یافته دربخش بانوان فعالیت می کردند، امیدواریم که در ســال جاری نیز شاهد حضور گســترده تر زنان و دختران استان درعرصه ورزش باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه ورزش قهرمانی و همگانی دارای ظرفیت های بسیاری است، تصریح کرد: یکی از مهــم ترین اهداف ما قهرمان پــروری و تربیت و پرورش ورزشــکارانی اســت که در عرصه بین المللی بتوانند خوش بدرخشند و افتخارآفرینی کنند.

مدیر ارشد ورزش و جوانان استان افزود: بانوان ورزشکار استان در سال ۹۷ موفق به کسب مدال مختلف در مسابقات کشوری و رقابت های برون مرزی و حضوری چشم گیر در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ هم حضور چشمگیری داشتند.

علوی، به بیان اهــداف اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش ورزش همگانی پرداخت و گفت: تأمین نشــاط اجتماعی با گسترش ورزش همگانی، ایفای نقش اساســی در نظام جامع سلامت، تأمین بســتر برای مشــارکت فعال بانوان در برنامــه های ورزش همگانی، ارتقای سهم ورزش همگانی مبتنی بر موازین علمی، کاهش فقر حرکتی و پیشــگیری از بیماری‌ها و ارتقای سهم ورزش در سبد خانوار از جمله اهداف ما در بخش ورزش های همگانی به شمار می رود.

وی، عملیاتی نمودن طرح های ملی ارائه شــده از سوی وزارت ورزش و جوانان را از مهــم ترین برنامه های پیش روی این اداره کل دانســت و اعلام کرد: برگزاری پویش ملی ارتقای نشاط و تندرســتی زنان شاغل با ورزش از جمله طرح هایی است که سال گذشــته مورد استقبال کارکنان زن قرار گرفت و همین مســئله باعث شــد که این طرح در سال جدید هم مورد توجه واقع شــود. قرار بر این شده که این طرح امسال به صورت مداوم و ماهانه در یک روز معین در سراســر کشور برگزار شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان از اجرای طرح ورزش های تطبیقی خانوادگی محله محور نیز به عنوان یکی از برنامه های عملیاتی ورزش بانوان در سال جدید خبر داد و گفت: به منظور افزایش سهم ورزش و فعالیت های حرکتی در اوقات فراغت و ارتقای سطح تندرستی و نشاط بانوان با شرایط ویژه، طرح ورزش هــای تطبیقی خانوادگی محله محــور ویژه بانوان سالمند، زنان باردار، کودکان، معلولین، نابینایان، ناشنوایان وافراد با بیماری های خاص به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشــایری را هم از جمله برنامه های پیش روی اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری هیات پزشکی ورزشی و هیات روستایی و عشایری در ســال جدید قلمداد کرد و یادآور شــد: البته در بسیاری ازشهرستان ها و روســتاهای این استان در زمینه ورزش زنان روستایی اقداماتی انجام شــده است. به طور کلی مشکلاتی مانند گوژ پشتی، پای پرانتزی و مشکل مفصلی به دلیل نحوه و نوع کار کردن در زنان روستایی بیشتر است و شماری از زنان در این روســتاها را آموزش دادیم که به فراگیری ورزش های اصالحی برای رفع این مشکلات بپردازند.

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ادامــه داد: متأســفانه ما هنــوز هــم در برخی از شهرستان ها و روستاها شــاهد حضور کمرنگ زنان در حوزه ورزش هســتیم و عدم بلوغ فرهنگی از جمله عواملی است که موجب شده تا ورزش در ابعاد کلان به ویژه ورزش بانوان آن طور که باید جایگاه واقعی خود را پیدا نکند.

وی افزود: برای پیشــرفت و توسعه ورزش بانوان باید برخی تفکرات و دیدگاه ها نســبت به حضور بانوان در اجتماع تغییر یابد، هرچند که استان در این خصوص وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

علوی ، با تأکید بر اینکه برای ترغیب دختران و زنان به ورزش و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان آنها می بایست برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود، بیان کرد: ایجاد فضاهای ورزشی مربــوط به بانوان و ارتقای ســرانه فضای ورزشــی از جمله راهکارهایی هســتند که کمک شایانی به توسعه ورزش زنان می کند. شاید در گذشته کمبود امکانات وجود داشته اما اکنون در تمام شهرستان و مناطق دور دست امکانات ورزشی فراهم است.

وی ضمن تشــکر از استاند ار ،معاون ،حوزه بانوان استانداری و گودرزی معاون توسعه امور ورزش استان عنوان کرد: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان کشور نگاه ویژه ای به بخش بانوان دارند و این بخش را مورد حمایت قرار می دهند. امیدواریم امسال شاهد جهش چشمگیری در ورزش بانوان استان کهگیلویه وبویراحمد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز