۲۱ طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری آماده واگذاری به بخش خصوصی شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۲:۳۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۶۴۱۸
۲۱ طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری آماده واگذاری به بخش 
خصوصی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱ طرح گردشگری در این استان با ۳۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای واگذاری به بخش خصوصی آماده واگذاری شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهرداد جوادی در جمع خبرنگاران گفت: این طرح‌ها برای تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر و با هدف اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و تقویت حوزه گردشگری در اختیار بخش خصوصی واجد شرایط گذاشته می‌شود.

او افزود: این طرح‌ها شامل ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان و تعمیر و بازسازی مکان‌های تاریخی است، که در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کوهرنگ، سامان، لردگان و کیار واقع شده‌اند.

جوادی تصریح کرد: برآورد اولیه برای تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد طرح ۴۰۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

او یادآور شد: همچنین ۳۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال اعتبار تبصره ۱۹ در سال ۱۳۹۹ برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

جوادی اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری زمینه اشتغال مستقیم ۱۳۵ نفر فراهم می‌شود.

کارشناسان عقیده دارند، اعتبارات دولتی پاسخ‌گوی تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری نیست و به‌همین منظور ضرورت دارد تا مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان ارایه شود.

هم‌اینک ۴۲۲ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی و غیردولتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و از این تعداد تاکنون ۳۲۱ طرح به بخش خصوصی برون‌سپاری شده است.

در حال حاضر ۷۷ هزار طرح نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد که از این تعداد افزون‌بر یک‌هزار و ۵۰۰ طرح در چهارمحال و بختیاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز