طرح جامع ۲ منطقه نمونه گردشگری شهرستان بروجن در انتظار تصویب است

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۱:۵۵:۵۳
کد خبر: ۱۴۷۰۴۱۲
طرح جامع ۲ منطقه نمونه گردشگری شهرستان بروجن در انتظار تصویب است
فرماندار بروجن با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری گفت: هم‌اکنون طرح جامع ۲ منطقه نمونه گردشگری این شهرستان در چغاخور و گندمان منتظر تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور است.

به گزارش برنا؛ فتاح کرمی روز دوشنبه تاکید کرد: توسعه گردشگری در شهرستان بروجن به‌عنوان یکی از اولویت‌های پیشرفت و تعالی این شهرستان در دستور کار مسوولان قرار دارد و با تصویب این ۲ منطقه نمونه تحولی مطلوب در حوزه گردشگری این شهرستان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به وجود تالاب‌های کم‌نظیر بین‌المللی گندمان و چغاخور در شهرستان بروجن افزود: زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان به‌ویژه در بخش اقامتی مطلوب اما شهرستان بروجن همچنان در حوزه گردشگری به‌عنوان یک ظرفیت اُمیدآفرین عقب است.

کرمی به حضور و سرمایه‌گذاری مطلوب بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: تقویت گردشگری کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری این شهرستان مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

وی یادآور شد: به‌همین منظور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست در سطح ملی و استانی باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی نسبت به تقویت گردشگری کشاورزی در شهرستان بروجن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

فرماندار بروجن اظهار داشت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور وارد شهرستان بروجن شد و دستورهای لازم برای تقویت کشاورزی در این شهرستان را صادر کرد.

وی گفت: در همین راستا ضرورت دارد تا مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برای تحقق این وعده تلاش و نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این حوزه اقدام کنند.

کرمی تاکید کرد: شهرستان بروجن با توجه به قرارگیری در مسیر ارتباطی فلات مرکزی ایران به استان‌های جنوب‌غرب و جنوب ایران و ۴۰ هزار تردد شبانه‌روزی در جاده‌های این شهرستان ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز