۸۸ روستای فاقد اینترنت در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال تحت پوشش قرار می‌گیرند

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۷۳۵۰۷
۸۸ روستای فاقد اینترنت در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال تحت پوشش قرار می‌گیرند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت همراه بی‌بهره و یا دارای نواقص در پوشش کامل هستند، گفت: این روستاها در اولویت تامین پوشش اینترنت پرسرعت هستند و تا پایان سال ۱۴۰۲ تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.

به گزارش برنا؛ مرتضی بلالی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۷۷ روستای فاقد شبکه اینترنت در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت همراه قرار گرفتند، اظهار کرد: ۶۷روستا با ارتقای سایت و ۱۰ روستا با احداث سایت جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت همراه بی‌بهره هستند و یا دارای نواقص در پوشش کامل، گفت: این روستاها در اولویت تامین پوشش اینترنت پرسرعت هستند و تا پایان سال ۱۴۰۲ این روستاها تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.

وی افزود: از ۸۸ روستای فاقد اینترنت در چهارمحال و بختیاری ۲۹ روستا از طریق ارتقای سایت و ۵۰ روستا با احداث سایت جدید و ۹ روستا نیز از طریق بهینه‌سازی شبکه به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

بلالی با بیان اینکه بیش‌ترین روستاهای فاقد پوشش شبکه اینترنت پرسرعت در شهرستان کوهرنگ است، گفت: از سیاست‌های وزارت ارتباطات است تا حداقل امکانات ارتباط اینترنت را در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تامین کند، درصدد هستیم حداقل یک اپراتور برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در این روستا فعال شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شبکه فیبر نوری در استان در دو فاز حال توسعه پیدا می‌کند، فاز یک رو به اتمام است و برای اجرای فاز ۲ در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای اجرا هستیم، در فاز یک ابلاغیه ۴۰۸ کیلومتر بود و فاز دو نیز ۹۰۰ کیلومتر ابلاغ شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز