محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۲۳:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۳۰۳۰
محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش برنا؛ حسینعلی مقصودی با اشاره به اینکه پروژه چهار خطه شهرکرد به شلمزار پیشرفت فیزیکی بالای دارد اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۳۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر از آن در سال‌های گذشته به صورت چهارخطه اجرا شده است تصریح کرد: ۲۶ کیلومتر از این پروژه باقی مانده که بخش زیادی از آن انجام و پیش بینی می‌شود با رفع معارضات این محور تا پایان سال زیر بار ترافیک برود.

مقصودی با اذعان بر اینکه کمبود اعتبارات و وجود معارضات سبب شد تا اجرای این طرح طولانی شود گفت: با جذب تسهیلات ماده ۵۶ و اعتبار سفر رئیس‌جمهور می‌توان این مشکل را برطرف و اجرای طرح را سرعت بخشید.

وی خاطر نشان کرد: طول قطعه اول محور شهرکرد به شلمزار ۱۳ کیلومتر است که عملیات خاکی کل این قطعه اجرا شده است و تا امروز ۷.۵ (هفت و نیم) کیلومتر از محور آسفالت شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ۶ کیلومتر دیگر هم ظرف ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مقصودی با اذعان بر اینکه در قطعه دوم این محور که از سه راهی امیرآباد آغاز می‌شود تا روستای خراجی به بهره‌برداری رسیده است گفت: در این قطعه چند مشکل در خصوص معارضات وجود دارد که در اراضی زیر سنگ‌شکن که اراضی کشاورزی به شمار می‌رود هنوز با کشاورزان به توافق نرسیده‌ایم که به زودی ماده ۹ در این خصوص اعمال می‌شود و با دستور دادستان شهرستان کیار عملیات اجرایی ادامه پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: قسمتی از این طرح در اراضی شمس‌آباد است که پول تملک اراضی به حساب دادگستری واریز شده است و معارضانی هم در قسمت تجاری‌های بهرام‌آباد وجود دارد که در حال توافق با مالکان هستیم.

مقصودی یادآور شد: از محل ماده ۵۶ هم ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این طرح در نظر گرفته شده است، بانک رفاه و سه بانک دیگر عامل پرداخت این تسهیلات هستند که در مراحل پایانی قرار دارد و از سوی دیگر برای کل طرح شهرکرد به شلمزار به ناغان به بازفت به مسجدسلیمان در سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به محور شهرکرد به شلمزار است که در قالب اسناد خزانه و اعتبار نقدی در حال آزاد شدن است که با تخصیص آن می‌توان بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵ هزار وسلیه نقلیه در این محور تردد می‌کند و با چهارخطه شدن محور از بروز تصافات جلوگیری می‌شود گفت: پیمانکاران این طرح ۷۰ میلیارد تومان مطالبه دارند و علاوه بر آن ۱۵ میلیارد تومان نیز هزینه ارزیابی زمین‌های کشاورزی است که باید به کشاورزان پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز