رزمنده و جانباز دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

کنگره سرداران فرصتی برای بازخوانی حماسه های دفاع مقدس

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۱:۵۶:۱۷
کد خبر: ۳۲۷۴۶۵
کنگره سرداران فرصتی برای بازخوانی حماسه های دفاع مقدس
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: کنگره سرداران و2400شهید استان، فرصت مغتنمی برای بازخوانی حماسه‌های دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی گرجی درحاشیه برگزاری کنگره سرداران و 2400 شهید استان گفت: این کنگره فرصت مغتنمی برای بازخوانی رشادت‌ها و پیامدهای ارزشمند حماسة 8 سال دفاع مقدس و تبیین نقش بی‌بدیل فرزندان بام ایران درسال‌های حماسه وخون است.

گرجی افزود: کنگره و برنامه‌های جانبی آن مجالی است تا بتوان حقایق جنگ تحمیلی را برای سلیقه‌های خاص و متنوع جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کرد.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: قطعا مجموعه استان می‌بایست ازاین فرصت طلایی جهت تبیین و باز تعریف توانائی‌ها و خدمات ارزشمند سرداران و2400شهید استان بهره بگیرند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره استان که فرمودند:«محصول کار چیزی از آب دربیاید که بر روی ذهن مخاطبین اثر بکند. یعنی آن توطئه‌ای را که الان دارد اجرا میشود نه اینکه دارد برنامه‌ریزی میشود؛ برنامه‌ریزی‌اش خیلی قبل شده؛ الان دارد در کشور اجرا میشود خنثی بکند» ابراز امیدواری کردند کنگره بتواند در راستای بیانات معظم رهبری ، تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته‌باشد و در پایان با یک ارزیابی منصفانه، اثرات آن مشخص و نقاط ضعف و قدرت شناسایی شود.

گرجی با اشاره به میزبانی شایسته استان برای کنگره شهداء گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با چاپ یک کتاب و یک کتابچه به استقبال کنگره ملی سرداران و 2400 شهید استان رفت. به گفته وی«راست قامتان» نام کتابی است که در ده فصل مطالب ارزشمند، کوتاه و خواندنی از شهید و شهادت و نقش اقشار مختلف در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی آمده است.

گرجی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی رشادت‌های بیشماری توسط رزمندگان دفاع مقدس به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در همین راستا کتابچه «حماسه بیسیم‌چی» همزمان با کنگره شهداء چاپ و در استان توزیع می‌شود.

وی با قدردانی از دست اندرکاران این کنگره عظیم گفت: در امر تبلیغ چهره‌های شاخص دفاع مقدس و نقش‌آفرینان آن، نباید به اغراق روی آورد، آسمانی و غیرقابل دسترس توصیف نمودن قهرمانان دفاع مقدس موجب خواهد شد نوجوانان و جوانان و نسل‌های آینده میان خود و قهرمانان آن برهه شکوهمند فاصله‌ای عمیق احساس کنند و رسیدن به نقطه‌ای که شهداء رسیدند را غیر ممکن تصور کنند.

گرجی با توصیه به پرهیز از هر گونه اغراق در امر تبلیغات دفاع مقدس و کوچک و ناتوان جلوه دادن دشمن(به لحاظ توانایی‌ها و امکانات) تصریح کرد: باید واقعیات را بیان کرد تا نسل آینده در یابد شهدای شاخصی مثل شهید ترکی، نوروزی، فاضل، آقابزرگی ، کاووسی، رحمانی، شاهمرادی، رجب‌پور و... افرادی از میان همین مردم بودند نه افرادی فرا زمینی و دست نیافتنی، تا موجب شود جامعه همچنان «شهید پرور» باقی بماند و همه خود را «فرزند شهادت» بدانند.

علی گرجی ادامه داد: استقامت و پایداری دلیرمردان لشکرقمربنی هاشم(ع) در برابر تجاوز ناجوانمردانة رژیم بعث عراق و دنیای استکبار درهشت سال دفاع مقدس تابلویی همیشه زنده و گویا از جلوه‌های غرورآفرین و صحنه‌های افتخار آمیزبه نمایش درآورده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یکی از راه‌های مقابله با فرهنگ‌های ناهمخوان و متعارض را حرکت در مسیر شهداء دانست و افزود: وقتی در همه سطوح جامعه عطر روحبخش فرهنگ ایثار و شهادت پراکنده شود، هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مقابل این ملت بایستد.

گفتنی است؛ وی تا کنون کتاب‌های «حماسه شاخ شمیران»، مربوط به رشادت‌ها و خاطرات لشگر قمر بنی‌هاشم(ع) استان در عملیات والفجر 10، «مقاومت در غربت» خاطرات جمعی از آزادگان سرافراز استان، «سردار فضائل» خاطراتی از سردار شهید حاج سیّدکمال فاضل فرمانده گردان یازهرا(س)، «گنجینه دفاع مقدس» خاطرات رزمندگان استان و ... را نیز به چاپ رسانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز