مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری :

اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تعطیل چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۱/۲۶ - ۱۵:۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۹۲۲۶۴
اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تعطیل چهارمحال و بختیاری
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی تعطیل استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش برنا  از شهرکرد؛ نعیم امامی در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در محل استانداری گفت: 855 واحد صنعتی در استان با ظرفیت 20 تا صددرصد فعال بوده و 415 واحد صنعتی نیز تعطیل یا متوقف هستند.

وی با بیان اینکه 33 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل هستند، افزود: جذب منابع قابل‌توجه به عنوان سرمایه در گردش برای واحدهای فعال و سرمایه ثابت برای طرح‌های در دست احداث و پیشگیری از توقیف و جمع‌آوری ثروت واحدهای صنعتی نیمه فعال و متوقف توسط بانک‌ها از برنامه‌های تدوین شده در سال‌های گذشته است که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در همین راستا امسال از منابع پیشنهادی وزارتخانه بیش از 4 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات و معادل 200 میلیارد ریال یارانه به واحدهای تعطیل و نیمه فعال استان اختصاص می‌یابد.

امامی با بیان اینکه با فعال شدن همه واحدهای صنعتی در استان بیش از 5 هزار فرصت شغل ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر به این مسئله واقع‌بینانه نگاه شود امسال حداقل 2 هزار نفر در بخش صنعت مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بهار امسال 2 واحد صنعتی بزرگ در استان راه‌اندازی می‌شود، تأکید کرد: برخی واحدها در استان مشکل سرمایه در گردش ندارند و مهم‌ترین مشکل آن‌ها مربوط به فروش کالا‌ست که در این راستا و در بُعد حمایت از بازار و مصرف وزارتخانه طرح کارت اعتباری خرید و مصرف کالای داخلی و برنامه‌ای با عنوان پشتیبانی بازار را در دستور کار خود دارد.

به گزارش برنا؛ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور برای بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرک های صنعتی روز پنجشنبه به شهرکرد سفر کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز