امدادهوایی و کوه پیمایی برای نجات جان دو مصدم در چهارمحال وبختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۰۲ - ۱۰:۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۹۵۲۲۹
امدادهوایی و کوه پیمایی برای نجات جان دو مصدم در چهارمحال وبختیاری
مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: پرسنل پایگاه های اورژانس 115 استان در دو عملیات جداگانه جان دو مصدوم را در مناطق سخت گذر استان از مرگ نجات دادند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ محسن ابراهیمی با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: در یک عملیات امدادگران پایگاه اورژانس 115 و هلال احمر شهرستان لردگان پس از سه ساعت پیاده روی در مناطق کوهستان و سخت گذر موفق به نجات جان یک زن جوان شدند.

وی گفت: عصر امروز در تماسی سقوط زنی جوان از ارتفاعات بخش منج به پایگاه 115شهرستان لردگان اعلام و درخواست امداد رسانی شد.

وی گفت: بلافاصله پرسنل پایگاه منج با یک دستگاه آمبولانس 115 و سه نفر از عوامل امدادی پایگاه جاده ای جمعیت هلال احمر با یک دستگاه آمبولانس به منطق سخت گذر بخش منج اعزام شدند.

ابراهیمی ادامه داد: بعد از یک ساعت کوه پیمایی در منطقه سخت گذر و رسیدن بر بالین مصدوم که سطح هوشیاری پایینی داشت، اقدامات پیش بیمارستانی را برای او انجام و بعد از دو ساعت تلاش نفس گیر پرسنل اورژانس و هلال احمر، مصدوم به آمبولانس منتقل و به بیمارستان شهدای لردگان اعزام شد.

ابراهیمی اظهار داشت: در تماسی دیگر مبنی بر مصدومیت مردی 32ساله در روستای دهدلی شهرستان اردل در اثر سقوط در رودخانه، با هماهنگی انجام شده به دلیل سخت گذر بودن روستا، یک دستگاه بالگرد به منطقه اعزام شد و پس از انتقال مصدوم با بالگرد به فرودگاه شهرکرد، از آنجا به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شد.

وی تصریح کرد: لگن و پای این مصدوم بر اثر سقوط دچار شکستگی شده بود که اقدامات پیش بیمارستانی قبل از انتقال به بیمارستان برای او انجام شد.

استان چهارمحال وبختیاری در منطقه زاگرس میانی واقع شده و بخش قابل توجهی از وسعت آن، کوهستانی و سخت گذر است که ضرورت امدادرسانی هوایی را دو چندان کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز