دادستان انتظامی کشور در شهرکرد:

تخلفات قضات دادسرای انتظامی کشور اندک است

۱۳۹۵/۰۲/۰۲ - ۱۰:۲۴:۵۷
کد خبر: ۳۹۵۲۳۲
تخلفات قضات دادسرای انتظامی کشور اندک است
دادستان انتظامی قضات کشور گفت: تعداد پرونده های تخلفات قضات در دادسرای های انتظامی، بسیار اندک است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمد موحدی آزاد عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از 14 قاضی برگزیده استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد، افزود: تخلفات اندک جامعه قضات مربوط به مظاهر شکلی است که بروز این گونه تخلفات گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است.

وی بدون اعلام آمار تعداد پرونده های تخلف قضات در دادسراهای انتظامی قضات کشور گفت: در هر سازمانی در قالب های مختلف از جمله هیات رسیدگی به تخلفات، مراجعی وجود دارد که بر فعالیت مسوولان و افراد نظارت دارد که در دستگاه قضا، دادسرای انتظامی قضات یک نهاد نظارتی درون سازمانی است.

وی با اعلام رضایت از عملکرد قضات براساس ارزشیابی های انجام شده، اظهار داشت: در مجموع تخلفات چشمگیری در تشکیلات قضایی کشور وجود ندارد و استان چهارمحال وبختیاری نیز از استان های است که کمترین تخلفات قضات را دارد.

به گفته وی، عمده تخلفات صورت گرفته از سوی قضات، تخلفاتی غیرعمدی است که جرم محسوب نمی شود و از نوع تخلفاتی است که در آن قاضی مقررات شکلی را رعایت نکرده است.

وی، تقویت نظارت بر فعالیت قضات، افزایش تعداد نمایندگی های نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات در کشور و افزایش آموزش بدو خدمت، حین خدمت و دوره کارآموزی را از مهمترین برنامه های سالجاری برای قضات عنوان کرد.

وی گفت: هم اکنون در هر استان نمایندگی دادسرای انتظامی استان ها با حداقل دو نفر نماینده فعال است که این تعداد به تناسب تعداد قضات استان تا هفت نفر نیز متغییر است.

به گزارش برنا، در این آیین از 14قاضی که در ارزشیابی قضات در چندماه اخیر کمترین تخلفات را داشتند، تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز