ویژه برنامه های هفته بزرگداشت کارگر در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۵۸:۵۱
کد خبر: ۳۹۶۷۲۷
ویژه برنامه های هفته بزرگداشت کارگر در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر و همزمان با سراسر کشور، ویژه برنامه های مختلفی در این استان اجرا می شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سید عباس جزایری افزود: در اولین روز هفته کارگر، یکشنبه 5 اردیبهشت با عنوان «کارگران، امام و انقلاب اسلامی»، مدیران و کارکنان ادارات و سازمان های تابعه و جامعه کارگری در سراسر استان بمنظور تجدید پیمان و ادای احترام به مقام امام و شهدا، قبور مطهر شهدا را غباروبی و عطر افشانی کردند. همچنین زنگ کار و تلاش در این روز، در مدارس استان نواخته شد.

وی اضافه کرد: در روز دوم این هفته، دوشنبه 6 اردیبهشت با عنوان «کار، سلامت و نشاط اجتماعی»، از کارخانجات، شرکت ها و واحدهای کارگری و همچنین واحدهای کارگری تحت پوشش تأمین اجتماعی بازدید و از کارگران این واحدها با اهدای گل تجلیل می شود، همچنین مسابقات ورزشی کارگران در رشته های مختلف در سراسر استان برگزار خواهد شد.

جزایری ادامه داد: در سومین روز از هفته کارگر، سه شنبه 7 اردیبهشت با عنوان «امید به آینده و تأمین اجتماعی» نیز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در واحدهای تولیدی، کانون بازنشستگان و بیمارستان تأمین اجتماعی، ضمن تجلیل از خدمات آنان، مشکلات و مسائل مربوطه بررسی می شود.

وی گفت: در روز چهارم هفته کارگر، چهارشنبه 8 اردیبهشت با عنوان «کارگران، اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی» هم همایش گرامیداشت هفته کارگر و بسیج کارگری، با هدف تبیین اقتصاد مقاومتی و با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار و از 30 کارگر نمونه استان تجلیل می شود.

جزایری اضافه کرد: در پنجمین روز هفته کارگر، پنج شنبه 9 اردیبهشت با عنوان «زنان، کار و توسعه اجتماعی» نیز از واحدهای تولیدی که زنان در آنها مشغول به فعالیت هستند، بازدید و از تلاش زنان در عرصه کار و تولید تقدیر می شود. همچنین در این روز، از خانواده کارگران هم قدردانی خواهد شد.

وی گفت: در روز ششم هفته کارگر، جمعه 10 اردیبهشت با عنوان «کار، مهارت و معنویت» هم از کارگران واحدهای تولیدی و مهارت آموزان تجلیل می شود. همچنین مراسم ختم صلوات و قرآن کریم برای شهدای کارگری در مراکز تولیدی، و شرکت مدیرکل و مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و تشکلات کارگری و کارفرمایی در نمازهای عبادی سیاسی جمعه، از دیگر برنامه های این روز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در روز شنبه 11 اردیبهشت، برابر با روز جهانی کار و کارگر نیز در جشن های متنوع فرهنگی با حضور جامعه کارگری و تشکلات کارگری و کارفرمایی در واحدهای کارگری استان برگزار و از کارگران ایثارگر و جانباز شاغل تجلیل می شود.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه، به عنوان هفته کار و کارگر، و اول ماه می میلادی، برابر با 11 اردیبهشت، روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز