پیش بینی وقوع رگبارهای پراکنده در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۶:۰۳:۲۸
کد خبر: ۴۰۱۸۲۳
پیش بینی وقوع رگبارهای پراکنده در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان خبردا و گفت: این سامانه به تناوب در روزهای آینده به خصوص در مناطقی از شهرستان های کوهرنگ، لردگان و اردل سبب بارش های رگباری باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید می شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مهرداد قطره سامانی افزود: همچنین با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق در دو روز آینده هوای استان در بعضی ساعات غبارآلود است.

وی با بیان اینکه بارش های بهاری قابل توجهی در استان پیش بینی نمی شود، گفت: با توجه به کمبود بارش ها در سال زراعی جاری و روند افزایشی دما، پیش بینی می شود که تابستان گرم و خشکی در استان را شاهد باشیم.

قطره سامانی، میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان را 477 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میانگین بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش دارد و در مقایسه با میانگین سال زراعی کامل با کاهش 19 درصدی مواجه است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان هم اکنون هفتمین استان خشک کشور به شمار می رود، تصریح کرد: شرایط بحرانی آب در استان می طلبد تا در خصوص مدیریت مصرف آب و بهره برداری بهینه از منابع موجود دقت بیشتری شود.

به گزارش برنا، با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استان های اصفهان و خوزستان را به طور مستقیم با چالش در تامین آب مواجه می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز