مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۱۰۰ تن توت‌فرنگی در چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۸:۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۱۳۵۲۹
۱۰۰ تن توت‌فرنگی در چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ تن توت‌فرنگی در استان چهارمحال و بختیاری برداشت ‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ ذبیح‌الله غریب با اشاره به برداشت 100 تن توت فرنگی در استان اظهار داشت: تاکنون 60 تن توت فرنگی در استان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله برداشت توت فرنگی در استان افزایش می‌یابد افزود: سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 93 برداشت توت فرنگی در استان 20 درصد افزایش یافت.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث گلخانه توت فرنگی در استان بیان کرد: احداث گلخانه توت‌فرنگی در استان یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

غریب با اشاره به فعالیت 3 گلخانه در استان خاطرنشان کرد: 2 گلخانه در راستای تولید توت فرنگی کامالاسو، سلوا و کاویوتا در استان فعالیت می‌کنند، در بلداجی و هفشجان توت فرنگی گلخانه‌ای کشت می‎شود.

وی با بیان اینکه توت‌فرنگی به طور نشاء کشت می‌شود گفت: در گلخانه‌ها به طور متوسط در یک مترمربع 6 کیلوگرم توت فرنگی برداشت می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گلخانه‌ها نسبت به مکان‌های باز بیش از 10 برابر مصرف آب را کاهش و تولید را افزایش می‌دهند.

غریب ادامه داد: کشت توت فرنگی در فضای باز 20 تن و در گلخانه 40 تن است چرا که این محصول آبیاری بسیار زیادی نیاز داد و ترجیحا در گلخانه کشت می‌شود محصول توت‌فرنگی استان به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز