سرانه فضای فرهنگی روستاها در چهارمحال و بختیاری ۶.۵ سانتی مترمربع است

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۵:۲۴:۱۹
کد خبر: ۴۱۵۹۴۳
سرانه فضای فرهنگی روستاها در چهارمحال و بختیاری ۶.۵ سانتی مترمربع است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه فضای فرهنگی هنری برای هر فرد در روستا در این استان 6.5 سانتی متر مربع است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  جواد کارگران افزود: این فضاهای فرهنگی هنری شامل کتابخانه های عمومی مساجد مخزن دار و کتابخانه های باز مساجد و کانون های فرهنگی هنری است.

وی، از وجود 394 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد 228 کانون در روستاها فعال است.

کارگران ،با بیان اینکه در روستاهای استان مجتمع فرهنگی هنری احداث نشده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات در روستاهای پرجمعیت استان مجتمع فرهنگی هنری احداث شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد در استان، افزود: هم اکنون 24 کانون تخصصی، شش کانون دانشگاهی و 15 کانون در مصلی های استان فعال شده است.

کارگران خاطرنشان کرد: همچنین 161 کتابخانه مخزن دار(بسته) و 92 کتابخانه باز در استان فعال است و در مقایسه با سال 93 از رشد 13 برابری برخوردار است.

وی پیش بینی کرد،تا پایان سال 95، 171 کانون شهری و 232 کانون در روستاهای استان فعال شود.

به گزاش برنا، کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش مهمی دارد و هرساله از سوی این کانونهای برنامه های متعددی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز