آبرسانی به ۷۰ روستا با تانکر در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۱:۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۱۷۲۶۶
آبرسانی به ۷۰ روستا  با تانکر در چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به 70 روستای این استان خبر داد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا در فصل تابستان پیش بینی می شود این تعداد به 100 روستا افزایش یابد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ تورج احمدپور  افزود: هم اکنون بیش از 70 روستا در شهرستان لردگان، اردل، کیار و بروجن با مشکل تامین آب شرب مواجه است و با تانکر آبرسانی می شود.

وی ادامه داد:کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی های مداوم در استان سبب کاهش دبی آب چاه ها، کاهش آبهای سطحی و خشک شدن قنات ها و چشمه ها شده و همین امر آبرسانی به مناطق روستایی را با بحران مواجه کرده است.

احمدپور، با بیان اینکه بحران آب در روستاهای شهرستان لردگان بیش از سایر مناطق استان است، گفت:در بخش خانمیرزا 40 روستا با بحران آب مواجه است و در سایر مناطق لردگان تامین آب 100 روستا به سختی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری،تعداد چاه های تحت پوشش این شرکت را 160 حلقه اعلام کرد و گفت:از این تعداد در سالهای اخیر 21 حلقه چاه خشک و از مدار خارج شده است.

احمدپور خاطرنشان کرد: هم اکنون آب شرب مناطق روستایی استان از 270 منبع از جمله قنوات، چاه ها و چشمه ها تامین می شود.

وی،حفر چاه های اضطراری، کف شکنی و آبرسانی سیار را از راهکارهای کوتاه مدت رفع مشکل تامین آب دانست و گفت: با تکمیل و بهره برداری از 16 مجتمع آبرسانی درحال اجر در استان می توان به طور دائمی آب شرب موردنیاز روستاها را تامین کرد.

احمدپور،به روستاییان استان توصیه کرد تا در مصرف آب صرفه جویی کرده و از آب شرب برای آبیاری درختان و باغچه های منازل خود استفاده نکنند.

به گزارش برنا،هم اکنون از 754 روستا در چهارمحال و بختیاری ، 463 روستا تحت پوشش صدور قبض آب بوده و 600 روستا نیز از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز