مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

کاهش ۱۷ درصدی میانگین بارش

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۱۸۲۹۰
کاهش ۱۷ درصدی  میانگین بارش
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین بارش در سال زراعی ۹۵ ـ ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مهرداد قطره در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: 9 سال خشکسالی پیاپی اثرات خشکسالی را شدیدتر کرده که افزایش دما سبب تشدید این مسئله می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 17 درصد بارش‌ها افزود: بارش سال زراعی 95 ـ 94 در استان نسبت به دوره مشابه آماری 17 درصد و نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال زراعی کنونی کمترین میزان بارش در بروجن با 153 میلیمتر بارش گزارش شده، بیان کرد: در سال زراعی 95 ـ 94 میانگین بارش 493 میلیمتر بوده در حالیکه سال گذشته میانگین بارش برابر با 584 میلیمتر بوده است.

قطره خاطرنشان کرد: در طول 8 سال گذشته در کوهرنگ پر بارش‌ترین نقطه استان 2 هزار و 226 میلیمتر و در کل استان 928 میلیمتر کمبود بارش داشته‌ایم به گونه‌ای که در مدت 8 سال بارش روند افزایشی نداشته است.

وی تصریح کرد: در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال زراعی جاری نیاز به 98 میلیمتر بارش در کل استان، 58 میلیمتر در شهرکرد، 94 میلیمتر در بروجن، 70 میلیمتر در لردگان و سامان، 174 میلیمتر در کوهرنگ، 124 میلیمتر در آورگان و 73 میلیمتر در فارسان داریم اما با توجه با اینکه معمولاً در این ایام بارشی در استان نداریم کمبود بارش‌ها جبران نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نقشه‌های روندیابی بارش را در چند ماه آینده در استان نشان نمی‌دهند، گفت: متأسفانه بارش‌های فصل پاییز ضمن اینکه با تأخیر آغاز می‌شوند از نظر مقدار نیز کمتر از میانگین بلند مدت پیش‌بینی می‌شوند.

قطره با اشاره به کاهش 0.5 درجه‌ای دمای هوا در خردادماه نسبت به میانگین بلندمدت خاطرنشان کرد: امسال دمای فروردین‌ماه در استان نسبت به میانگین بلند مدت 0.3 درجه سانتیگراد کاهش و دمای اردیبهشت‌ماه نیز نسبت به میانگین بلند مدت 6.1 درجه افزایش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز