در سال گذشته صورت گرفت:

ارائه ۲ هزار و ۶۲۹ خدمات در راستای ساماندهی کودکان کار در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۳:۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۲۴۱۶۰
ارائه ۲ هزار و ۶۲۹ خدمات در راستای ساماندهی کودکان کار در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ارائه 2 هزار و 629 خدمات در راستای ساماندهی کودکان کار در این استان خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛ محمد میرزایی ، با اشاره به لزوم ساماندهی به کودکان کار، اظهار کرد: در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 629 خدمت در راستای ساماندهی کودکان کار از سوی این اداره کل انجام شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ارائه خدمات در قالب طرح توانمندسازی اجتماع‌محور در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و ارائه خدمت به افراد مبتلا به اختلال جنسی اقدامات مهمی بودند که در سال 94 از سوی دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی این استان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای سیاست‌های جاری دولت و فراهم کردن زمینه‌های امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و پرورشی فرزندان تحت مراقبت و همچنین پیگیری موارد حقوقی فرزندان از جمله اهداف دفتر امور کودکان و نوجوانان این نهاد است.

میرزایی بیان داشت: کمک به بروز و پرورش استعدادهای فطری کودکان و فراهم کردن امکان دستیابی همه کودکان به مهدکودک به منظور ارتقای رفاه اجتماعی از دیگر اهداف مهم بهزیستی این استان است.

 مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از تعداد مهدهای کودک خبر داد و تشریح کرد: در سراسر این استان 334 مهدکودک فعالیت دارند که از این تعداد 144 مهد به صورت خصوصی و 185 مهد دیگر در قالب روستا مهد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: پنج مهدکودک به صورت خودکفا فعال هستند و در مجموع بیش از 9 هزار کودک در مقاطع سنی مختلف از خدمات این مهدها در سراسر این استان بهره‌مند می‌شوند.

میرزایی با اشاره به اهمیت مهدهای کودک برای خانواده‌های کودکان، اظهار داشت: در سال 94 در مقطع سنی کودکان شیرخوار 99 کودک و در مقطع سنی آمادگی بیش از 4 هزار کودک از خدمات مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری از جمله اقدامات ارزشمند این اداره کل است، خاطرنشان کرد: بازدید از منزل یکی از روش‌هایی است که برای آشنایی با وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جسمی، روحی و ارزیابی نیازهای مددجویان انجام می‌شود.

این مسؤول، ارائه خدمات حمایتی، به صورت مادی و معنوی به خانواده‌های زن سرپرست و نیازمند را از دیگر خدمات این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد.

وی از تعداد خانوارهای مستمری‌بگیر این نهاد در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته خانوار‌های زیادی از خدمات مستمری این اداره کل بهره‌مند شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز