رئیس سازمان صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری:

افزایش ۴۰ درصدی کشتار مرغ در ایام تعطیلات

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۲:۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۰۹۲
افزایش ۴۰ درصدی  کشتار مرغ در ایام تعطیلات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام تعطیلات عید فطر حجم کشتار روزانه مرغ با ۴۰ درصد افزایش از ۷۰ تُن به ۱۰۰ تُن افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛ نعیم امامی در ستاد تسهیل خدمات سفر با اشاره به پیش‌بینی حضور یک میلیون نفر مسافر در تعطیلات عید سعید فطر در استان، اظهار داشت: در این ایام تمامی واحدهای صنفی از جمله نانوایی‌های استان مطابق روال عادی و روزانه خود فعالیت دارند به گونه‌ای که 850 نانوایی موجود در سطح استان به پخت و توزیع نان می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برای تأمین گوشت مرغ کشتار در روزهای 16 و 17 تیر ماه انجام می‌شود، افزود: در این ایام حجم کشتار روزانه مرغ با 40 درصد افزایش از 70 تُن به 100 تُن افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 160 تُن مرغ منجمد نیز به صورت ذخیره وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت کمبود مرغ در بازار از اصفهان مرغ خریداری می‌شود هر چند امیدواریم با این تمهیدات مشکلی از نظر تأمین مرغ در استان وجود نداشته باشد.

امامی با اشاره به آغاز فعالیت اکیپ‌های ویژه و بازرسی مشترک این سازمان بیان کرد: به منظور نظارت بر پخت نان 12 اکیپ ویژه در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ساماندهی 50 نفر در قالب 25 اکیپ بازرسی 2 نفره برای بازرسی از واحدهای صنفی و بازار استان در یک روز قبل و یک روز بعد از عید فطر، تصریح کرد: فروش فوق‌العاده 149 فروشگاه استان که از آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده بود تا 18 تیرماه ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میدان میوه و تره‌بار استان در روزهای 17 و 18 تیرماه فعال است، ادامه داد: سامانه 124 در همه شهرستان‌های استان فعال است و در صورت شکایت شهروندان از واحدهای صنفی حداکثر تا 2 ساعت مأمور مربوطه به محل اعزام و موضوع را بررسی می‌کند.

فعالیت 42 پایگاه اورژانس جاده‌ای در چهارمحال وبختیاری ویژه تعطیلات عید فطر

عبدالمجید فدایی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با اشاره به آماده‌باش نیروهای بهداشتی و درمانی استان در این ایام، اظهار داشت: در تعطیلات عید سعید فطر 22 مرکز بهداشت شبانه‌روزی، 8 بیمارستان، 42 پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین شهری و همچنین تیم‌های واکنش سریع استان آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

فدایی با بیان اینکه این مرکز بازرسی مشترک با صنعت و معدن، دامپزشکی و اداره کل گردشگری دارد، بیان کرد: 16 تیم 2 نفره از بازرسان بهداشت محیط در شهرستان‌های سراسر استان به نظارت بر اماکن عمومی، مراکز تفریحی، مراکز طبخ غذا، کنترل آب شرب و نمونه‌برداری از آن می‌پردازند.

وی ادامه داد: سامانه 190 نیز آماده رسیدگی به شکایات هم‌استانی‌ها و مسافران است به گونه‌ای که 24 تا 48 ساعت با مشکلات بیان شده رسیدگی می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز