استاندار چهارمحال وبختیاری:

پرداخت مالیات مهمترین عامل توسعه مناطق محروم است

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۸:۴۸:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۵۷۵
پرداخت مالیات مهمترین عامل توسعه مناطق محروم است
استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه مناطق محروم در کشورو گسترش و رونق اقتصادی، ارتقای شاخص های آن، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور و استان است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی دشتکی به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در دیدار با کارکنان اداره کل مالیاتی استان با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه امور مالیاتی افزود: باید درآمدهای مالیاتی صرف رونق اقتصادی جامعه شود تا مردم با استفاده از این رونق ایجاد شده قادر به پرداخت مالیات باشند.

وی افزود: نفت باید منبع درآمد عمومی باشد،نه منبع درآمد دولت،تا مردم از نظر اقتصادی تقویت و قادر به پرداخت مالیات و کمک به توسعه کشور باشند.

به گفته وی،ایجاد امنیت،رفاه اجتماعی و گسترش خدمات از مزایای پرداخت مالیات است که باید با فرهنگ سازی مناسب، مردم را از مزایای پرداخت مالیات آگاه کنیم.

استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به افزایش بحث قاچاق کالا افزود: پرداخت نشدن مالیات و کاهش درآمد دولت، از مهمترین خسارتهای وارده به کشور در زمینه قاچاق کالاست.

سلیمانی دشتکی بر اصلاح قانونی جامع مالیاتی و ترمیم قانون در زمینه کمک به مناطق محروم تاکید کرد وگفت: در 3 سال گذشته 20 درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای توزیع در مناطق محروم و روستاهای در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است که با تخصیص این میزان اعتبار تحول خوبی در زیرساخت‌های روستاهای استان ایجاد شده است.

وی گفت: هم اکنون قرار داشتن دفاتر کارگاه و کارخانه های فعال استان در استان های دیگر از جمله استان اصفهان تهران به عنوام یک مشکل است که درآمدهای مالیاتی این واحدها در استان های که دفاتر مرکزی در آن استان هاست، پرداخت می شود.

وی گفت: از دو سال گذشته هماهنگی و رایزنی به انتقال دفاتر این واحدها به استان در حال انجام است که تا کنون سه دفتر از این واحدهای بزرگ به استان منتقل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز