کمبود ۷۲۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۰۳:۰۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۴۳۵۲
کمبود ۷۲۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال وبختیاری گفت: براساس نیازسنجی، آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی 95-96 با کمبود 720کلاس درس در استان مواجه است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ بیژن حیدری عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری افزود:هم اکنون 500کلاس درس از محل اعتبارات خیری و اعتبارات استانی و ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دردست اقدام است.

به گفته وی،هم اکنون در استان 80 پروژه نیمه تمام آموزشی وجود دارد که این اتمام این پروژه ها نیازمند 220میلیارد ریال اعتبار است و امسال برای این پروژه ها 35میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حیدری یادآور شد:هم اکنون 28پروژه ورزشی از سوی این اداره کل در دست اجراست که برای تکمیل این پروژه ها 135میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امسال 25میلیارد ریال اعتباری برای این طرحهای ورزشی اختصاص یافته است.

وی افزود: برای اجرای پروژه های نیمه تمام فرهنگی آموزش و پرورش 35میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امسال 6 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

حیدری،ناکافی بودن اعتبارات و بدهی به پیمانکاران مجری طرح های آموزشی و ورزشی در استان را یکی از معضلات عمرانی آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: پیش بینی اعتبار جدید از بندهای مختلف و همچنین حمایت خیران یکی از راه های رفع نیازهای مالی این اداره است.

فرماندار شهرستان اردل نیز با اشاره پراکندگی جمعیتی این شهرستان گفت: با توجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید،مردم هفت منطقه دیناران این شهرستان با مشکل کلاس درس و معلم مواجه هستند.

محمد نوذری افزود: هم اکنون روستاهای دهدلی، بادره، لیمه، زرد لیمه، دماب و سرتنگ این منطقه با بیش از 600نفر جمعیت به دلیل سخت گذر بودن و نداشتن امکانات از جمله مدرسه و محل اسکان معلم ، جذب معلم در این روستاها با مشکل مواجه است.

وی گفت:سال گذشته با کمک خیران در دو روستای دهدلی وبادره دو مدرسه پیش ساخته مستقر شد که به دلیل سخت گذر بودن با مشکل حضور معلم مواجه است ولی نیروی بومی در این روستاها یکی از مشکلات این مناطق است.

رئیس اموزش و پرورش اردل نیز با اشاره به مشکل پراکندگی جمعیت در این شهرستان گفت:151 مدرسه با 433کلاس درس و هفت هزار و 14 دانش آموز در این شهرستان وجود دارد.

قربانعلی بهرامی،با بیان اینکه 70درصد مدارس این شهرستان نیاز به تخصیص اعتبار است، افزود: از این تعداد مدرسه 17مدرسه تخریبی و بالای 25 سال تا 45سال قدمت ،9 آموزشگاه نیاز به حصار کشی، 15آموزشگاه نیز به محوطه سازی و 47آموزشگاه نیز نیاز به گازرسانی است.

به گفته وی ،با توجه به اینکه این شهرستان یکی ازمناطق زلزله خیز استان است توجه به نوسازی و بهسازی مدارس این شهرستان باید باشد.

وی بدهی 600میلیون ریالی آموزش و پرورش و مدارس شهرستان به شرکت های خدمات رسان از جمله شرکت آب، برق و گاز را یکی از مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد وگفت: در هفته گذشته به دلیل بدهی، آب یکی از مدارس این شهرستان که از ستادهای اسکان شهرستان نیز بود، قطع شده است.

وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز 6مدرسه با 6 کلاس درس و سه هزار و 100مترمربع مساحت با اعتباری بیش از 37میلیارد ریال در این شهرستان احداث شده است.

هم اکنون یکهزار و 400 مدرسه در استان فعال است که از این تعداد 110 مدرسه فرسوده است و 700 مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارد که برخی از این مدارس در مقابل حوادث طبیعی به شدت آسیب پذیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز