استاندار چهارمحال و بختیاری:

رخ دادن تحولات مهم در عرصه راه سازی دستاورد مهم دولت یازدهم / کمک ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم به راه و شهرسازی

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۰۶:۴۷:۳۹
کد خبر: ۴۳۷۴۴۶
رخ دادن تحولات مهم در عرصه راه سازی دستاورد مهم دولت یازدهم / کمک ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم به راه و شهرسازی
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طی دولت یازدهم 850 میلیارد ریال اعتبار به بخش راه و شهرسازی این استان کمک اعتباری شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی دشتکی، در جمع پیمانکاران، فعالان اقتصادی، عمرانی و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرکرد اظهار کرد: 750 میلیارد ریال از این میزان کمک اعتباری و 100 میلیارد ریال کمک خرید ماشین آلات راهداری و راهسازی بوده است.

به گفته وی،در سه سال اخیر در حالی که خزانه خالی و مشکلات بودجه ای و تحریم های اقتصادی وجود داشت، اما با مساعدت دولت یازدهم ، در حوزه عمران، راه و شهرسازی در این استان تحولات چشم گیری اتفاق افتاد.

وی افزود: سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان ، دستاوردهای مطلوبی از جمله خط ریلی اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان را به دنبال داشت.

استاندار گفت: بازگشایی جاده کارون 4، اتمام جاده چهار خطه شهرکرد به بن از جمله طرحهای مهم دولت یازدهم در استان بود و اکنون طرح جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن نیز با جدیت در دست پیگیری است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: چهارخطه شهرکرد به بن پیگیری و به اتمام رسید، بخش هایی از چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان در حال پیگیری و در دست اقدام است.

به گفته وی، تکمیل جاده کارون 4 که در آن طرح 9 تونل در مسیر احداث و به طول 12 کیلومتر و با یکهزار و 140 میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

وی تصریح کرد: احداث 160 کیلومتری باند دوم شهرکرد به بروجن که بخش عمده ای از آن اجرا شده است در این دولت پیگیری شد.

سلیمانی،طرح های باند دوم چهار خطه اصفهان -سامان- شهرکرد با 45 درصد پیشرفت فیزیکی، کمربندی سامان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل 13 کیلومتر جاده فارسان، تکمیل تونل فارسان به دشتک و حفر تونل چری را از مهم ترین طرح های راهسازی استان برشمرد.

سلیمانی دشتکی، جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به کارون 4 را از دیگر طرح های مهم راهسازی استان برشمرد و اظهار کرد: این طرح باید به صورت اولویت بندی چهار خطه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طی دولت یازدهم اقدامات و تحولات مهمی از جمله افزایش اعتبارات در این بخش در این استان انجام شد.

قاسم قاسمی اظهار کرد: اعتبارات راه و شهرسازی در سال های گذشته حدود 900 میلیارد ریال بود در حالی که در سال 93 حدود یکهزار و 660 میلیارد ریال و در سال 94 حدود یکهزار و 860 میلیارد ریال افزایش یافت.

به گفته وی، تعهدات واگذاری 10 درصدی سهم شهرداری های از سهم مسکن مهر استان، کمک به توسعه زیربناهای شهری، کمک به اجرای توسعه شهری از جمله کمک به بازگشایی خیابان های اصلی شهری، بهره برداری و افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر و تکمیل و آماده بهره برداری دو هزار واحد مسکن مهر دیگر تا پایان سال از دیگر اقدامات راه و شهرسازی در استان طی دولت یازدهم است.

قاسمی ادامه داد: تامین 21 دستگاه ماشین آلات راهسازی و راهداری برای استان طی دولت یازدهم در استان شامل هشت دستگاه لودر، دو جرثقیل 50 تنی و دو دستگاه بلدوزر از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت یازدهم 110 کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری احداث شده بود که در این دولت به 250 کیلومتر ارتقاء یافت.

قاسمی گفت: با توجه به موقعیت توپوگرافی چهارمحال و بختیاری حذف نقاط حادثه خیز از مهم ترین اولویت های راهسازی و راهداری در این استان است که طی دولت یازدهم 150 نقطه حادثه خیز در استان حذف و اصلاح شد.

در این نشست نمایندگان پیمانکاران و انجمن های نظام مهندسی در چهارمحال و بختیاری بهسازی و توسعه زیرساخت های ارتباطی و جاده ای در استان، توسعه راههای چهارمحال و بختیاری، رفع مشکلات پیمانکاران، طلب پیمانکاران از دولت، بازنگری در قانون سازمان نظام مهندسی، رفع مشکلات سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و بن بست های اقتصادی را خواستار شدند.

محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری، استان های جنوبی را به مرکز و غرب کشور متصل می کند و سه هزار و 700 کیلومتر راه آسفالته در قالب بزرگراه، راه های اصلی، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از طرح های عمرانی شامل بیمارستان 220 تختخوابی شهربروجن، عملیات چهارخطه شهرکرد به بروجن، شهرکرد به شلمزار، کمربند شرق و شمال شرق شهرکرد دیدار و در نشست تخصصی فعالان مسکن، پیمانکاران و بخش حمل و نقل چهارمحال و بختیاری حضور یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز