تولید دوبرابری ماهی سردابی در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۰۶:۵۷:۴۵
کد خبر: ۴۳۷۴۵۱
تولید دوبرابری ماهی سردابی در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با نظارت و انجام فرایند فنی و تخصصی در مزارع ، تولید ماهی سردابی این استان نسبت به دو سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ عبدالمحمد نجاتی در جلسه مسئولان فنی مزارع پرورش ماهی سردابی افزود: طبق بررسی انجام شده در سال 92 تولید ماهی 8 هزار تن بود که با نظارت های بهداشتی دامپزشکی در سال 95 به 17 هزار تن رسیده است.

وی،نقل و انتقال غیر اصولی را مهمترین عامل انتقال بیماری آبزی در مزارع پرورش ماهی اعلام کرد و تصریح کرد: نظارت و کنترل بهداشتی، بهترین راهکار کاهش تلفات در تولید است.

نجاتی،نقش مسئولان فنی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: مسئولان فنی و تخصصی در افزایش کمی و کیفی تولید نقش مهمی برعهده دارند که این امر اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری،نظارت بر بخش تولید و عرضه محصولات پروتئینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تولید و عرضه محصولات دامی فاقد کیفیت،نقش مستقیم در سلامت مردم جامعه دارد.

نجاتی، ارسال به موقع و منظم گزارش بهداشتی مسئولان نظارتی به شبکه را بهترین راهکار حفظ سلامت مواد خوراکی در چرخه تولید تا مصرف دانست و افزود:صدور گواهی حمل با نظارت در سیستم درتامین سلامت مواد غذایی نیز تاثیرگذار دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:با تمهیدات اندیشیده شده ورود و خروج هرگونه محصولات شیلات از جمله بچه ماهی، ماهی پرواری، تخم چشم زده باید با هماهنگی مسئولان فنی مزارع انجام شود.

در این جلسه مشکلات و چالش های پیش رو بهره برداران ماهی سردابی استان بررسی و تبادل نظر شد .

استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 17 هزارتن ماهی سردابی مقام نخست کشور را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز