رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی در شهرکرد:

۴۵ هزار مددجوی کشور در نوبت اشتغال/۶۰ درصد اشتغال ایجاد شده برای معلولان است

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۳:۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۰۹۷۷
۴۵ هزار مددجوی کشور در نوبت اشتغال/۶۰ درصد اشتغال ایجاد شده برای معلولان است
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی گفت: تعهد کاری سازمان بهزیستی برای کمک به مددجویان پشت نوبت اشتغال در کشور سالانه ۴۵ هزار نفر است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ مهناز کاشی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای 45 هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی موظف هستیم آموزش‌های شغلی را برای این افراد برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هر استان و جمعیت هدف بهزیستی دوره‌های آموزشی برای مددجویان برگزار می‌شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نیز تعهدات اشتغالزایی را پیگیری می‌کند، بیان کرد: براساس جامعه هدف استان‌ها آموزش معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست خانواده و معلولان در نظر گرفته شده است.

کاشی با اشاره به کمبود اعتبارات خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که منابع مالی خاصی برای ایجاد اشتغال در اختیارات خود ندارد و تنها منابع درآمدی که امسال در اختیار این سازمان قرار گرفته براساس تبصره ماده 26 قانون بودجه 300 میلیارد تومان از منابع بانکی به بهزیستی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار گفت: در بخش زنان سرپرست خانوار مدل‌های توانمندسازی به صورت جداگانه در بهزیستی دنبال و اجرا می‌شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های همیار که گروه‌های تعاونی کوچکی هستند و معمولا از 5 تا 7 خانم تشکیل می‌شود، توانمندی‌های آن‌ها شناسایی و تسهیلات بلاعوض به آن‌ها اعطا می‌شود.

کاشی ادامه داد: تشکیل گروه خودیار، طرح تأمین مالی خُرد از دیگر برنامه‌های است که ویژه زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود و در حال حاضر به صورت پایلوت در استان‌های شمال و شمال غرب کشور اجرا شده که موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: 60 درصد اشتغال‌هایی که توسط بهزیستی در کشور انجام می‌شود خاص معلولان و 40 درصد آن خاص معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز