رفع مشکل آب صنایع چهارمحال و بختیاری برای ۲۰ سال آینده

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۵:۵۵
کد خبر: ۴۴۳۷۰۶
رفع مشکل آب صنایع چهارمحال و بختیاری برای ۲۰ سال آینده
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تامین آب صنایع استان که در سال های گذشته به عنوان مهم ترین دغدغه و مشکل در این بخش مطرح بود، با تدابیر انجام شده در دولت یازدهم برای 20 سال آینده رفع شد.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛  سید نعیم امامی در تشریح این تدابیراظهار کرد: خریداری پساب فاضلاب بروجن برای تامین آب مورد نیاز فولاد سفید دشت، طرح انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن با هدف تامین آب شرب و تامین آب صنایع و طرح انتقال آب چغاخور به صنایع شرق استان سه طرح آبرسانی به صنعت استان است که مشکل تامین آب این صنایع را حل کرد.

وی گفت: طرح تکمیل زنجیره فولاد سفید دشت با فازهای توسعه ای دوم و سوم در شهریورماه آغاز می شود، که برای این طرح 150 لیتر بر ثانیه معادل سه میلیون مترمکعب آب در سال نیاز است.

امامی افزود: 40 لیتر بر ثانیه از آب مورد نیاز طرح فولاد سفید دشت از طرح انتقال آب چغاخور به صنایع شرق استان و مابقی آب مورد نیاز از پساب فاضلاب بروجن تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: تامین آب فولاد سفید دشت از پساب فاضلاب بروجن برای این شرکت حدود یکهزار میلیارد ریال اعتبار در برخواهد داشت که تا راه اندازی فاز دوم و سوم اجرایی می شود.

امامی افزود: در طرح انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن نیز با هدف تامین آب شرب و تامین آب صنایع، آب مورد نیاز صنایع شرق استان از 2 سال آینده تامین می شود.

وی با بیان این که طرح انتقال آب بن به بروجن تا پایان سال 96 اجرایی می شود، گفت: صنایع مستقر در شهرک های سامان 1 و 2، شهرکرد 1 و 2، سفید دشت و بروجن از سهمیه ای که برای آنها مشخص شده است از این طرح بهره مند می شوند.

در طرح انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن برای صنایع استان حدود 11 میلیون مترمکعب آب در سال در نظر گرفته شده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) است.

در طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حدود یکهزار و 288 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز