در چهارمحال و بختیاری رخ داد ؛

پیش‎بینی کاهش ۷۰ درصدی سن زدگی مزارع

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۳:۵۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۵۲۱
پیش‎بینی کاهش ۷۰ درصدی سن زدگی مزارع
معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و مبارزه با سن گندم، برآورد می‌شود که 70 درصد سن زدگی مزارع نسبت به سال قبل کاهش یابد .

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سیامک سلیمانی 22 مرداد ماه در جلسه شورای آرد و نان استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی مردم از کیفیت برخی نان‌ها می‌طلبد تا در راستای آموزش خبازان توجه بیشتری شود .

وی تاکید کرد:اطلاع‌رسانی به کشاورزان با هدف مبارزه به موقع با آفت سن گندم می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان داشته باشد .

سلیمانی بهسازی انبارهای گندم و آرد را ضروری دانست و گفت: سازمان تعاون روستایی مکلف به بهسازی و تجهیز انبارهای آرد و گندم به دستگاه‌های مکانیزاسیون است .

وی افزود: با توجه به نارضایتی مردم از کیفیت برخی نان‌ها می‌طلبد تا در راستای آموزش خبازان توجه بیشتری شود .

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید همواره گزارشی از سن‌زدگی گندم در مزارع استان به دبیرخانه استانداری ارائه دهد تا برای مبارزه با این آفت، راهکارهایی در نظر گرفته شود .

وی با اشاره به وجود 9 کارخانه تولید آرد در استان تصریح کرد: برای توزیع عادلانه گندم میان این کارخانجات باید سیلوهای این کارخانجات ظرفیت‌سنجی شوند .

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: بیشترین تخلف در حوزه آرد و نان مربوط به عدم رعایت بهداشت بوده است .

وی افزود: امسال با اجرای برنامه های پیشگیرانه و مبارزه با سن گندم، برآورد می‌شود که 70 درصد سن زدگی مزارع نسبت به سال قبل کاهش یابد .

سلیمانی اظهار کرد: نمونه‌گیری از گندم باید همواره در مقصد باشد زیرا برخی از افراد سودجو در حین مسیر گندم نمونه‌گیری و تأیید شده را از خالص بودن با افزودن گندم سن زده و غیر مرغوب خارج می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز