هدف‌گذاری ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در کردستان ‌

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۶:۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۶۳۳
هدف‌گذاری ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در کردستان ‌
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: هدف‌گذاری شده تا پایان سال 96، بیش از 6 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای مددجویان کردستانی ایجاد شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فرشید جهان بین به ایسنا گفت : ‌با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است، اظهار کرد: اولین مرحله برای ایجاد اشتغال طرح استعدادسنجی و شناسایی افراد مستعد اشتغال در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

وی افزود: این طرح، با هدف ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را از نظر وضعیت جسمانی، میزان تحصیلات، مهارت، سوابق کاری، تجارب، وضعیت مسکن، وضعیت زمین‎های مزروعی و غیر مزروعی و سایر اطلاعات مورد نیاز تحلیل و بررسی می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان عنوان کرد: طرح استعدادسنجی شغلی از طریق ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت مددجویان شامل اطلاعات جمع‎آوری شده میدانی، گزارش تحلیلی مددکار خانواده، گزارش تخصصی کارشناسان اشتغال و پیشنهادات در خصوص میزان آموزش‎های موردنیاز، سنجش میزان استعداد درونی و توانایی جهت انجام کار انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: شغل‎های پیشنهادی برای مددجویان مستعد اشتغال بر اساس استعداد و آموزش‎های فردی این افراد است.

جهان بین با اشاره به اینکه این طرح در استان کردستان از دی ماه سال 94 با بهره‎گیری از 66 پرسشگر مجهز به سیستم‎های تشخیص موقعیت جغرافیایی اجرا شده است، عنوان کرد: از طریق طرح استعدادسنجی حدود 38 هزار خانوار با جمعیت 84 هزار و 600 نفر از مددجویان کمیته امداد کردستان مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

وی اعلام کرد: هدفگذاری شده با اجرای این طرح و با بهره‌گیری اطلاعات تحلیلی استخراج‌شده تا پایان سال 96، بیش از شش هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای مددجویان کردستانی ایجاد شود.

جهان‌بین افزود: برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال 96 آموزش شغلی به بیش از 20 هزار نفر از مددجویان مستعد اشتغال انجام شود و همچنین از طریق کاریابی برای بیش از یک هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد با تجربه تحت حمایت کمیته امداد کردستان ایجاد اشتغال شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: ضروری‎ترین اهرم‎ها در چرخه اقتصاد هر جامعه، علاوه بر محیط امن و مستعد، نیروی انسانی، مهارت و تجهیزات موردنیاز است و این ملزومات در قشر فقیر جامعه بصورت یکجا وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم کردن شرایط اشتغال و در نهایت خودکفایی مددجویان تحت حمایت است، گفت: این نهاد طی برنامه‌ای هدفمند ایجاد اشتغال برای مددجویان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز