پیشنهاد خواهرخواندگی پاوه و حلبچه برای توسعه ارتباطات از مرز ۸۰ ساله شوشمی

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۰:۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۹۲۵۳
پیشنهاد خواهرخواندگی پاوه و حلبچه برای توسعه ارتباطات از مرز ۸۰ ساله شوشمی
در نشست استانداران کرمانشاه و حلبچه پیشنهاد شد دو شهر پاوه و حلبچه به عنوان خواهرخوانده معرفی شوند‌.

 به گزارش برنا؛ محمدطیب صحرایی و آزاد توفیق رحیم، استانداران کرمانشاه و حلبچه و هیئت همراه اتحادیه میهنی از زیرساخت‌های مرز شوشمی پاوه و طویله حلبچه بازدید و ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات گردشگری و تجاری را بررسی و پیگیری کردند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست مشترک با استاندار حلبچه آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه به همزیستی تاریخی و ریشه‌های مشترک فرهنگی و دینی مردم استان‌های کرمانشاه و حلبچه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مذاکرات خوبی با هدف تقویت ارتباطات سازنده و مفید میان مسئولین ارشد دو استان انجام شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هر دو طرف بر گسترش مناسبات دوجانبه از طریق این مرز در کوتاهترین زمان ممکن توافق دارند.

وی افزود: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و اجرایی شدن توافقات شاهد رونق روزافزون این مرز مشترک و بهبود معیشت مردم منطقه باشیم.

صحرایی به تشریح توانمندی‌های کرمانشاه در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعتی و کشاورزی و ارائه خدمات فنی و مهندسی پرداخت و گفت: کرمانشاه متناسب با نیاز استان حلبچه، آمادگی گسترش مناسبات در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی به ویژه در حوزه سلامت را دارد.

کشور عراق , حلبچه , استانداری کرمانشاه ,

مردم حلبچه خود را مدیون ایران و کرمانشاه می‌دانند

آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه در این نشست اظهار داشت: مردم حلبچه با مردم این منطقه دارای یک تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و خود را مدیون ایران، استان کرمانشاه و مردم این منطقه می‌دانند. 

وی گفت: استان کرمانشاه و شهر پاوه در دوران رژیم صدام حسین در چندین مقطع مردم حلبچه را در آغوش خود پناه دادند و این کار برای ما بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به قدمت 80 ساله مرز شوشمی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد توسعه بیشتر ارتباطات تجاری، فرهنگی و گردشگری میان این دو استان همسایه باشیم.

در این نشست همچنین پیشنهاد شد دو شهر پاوه و حلبچه به عنوان خواهرخوانده معرفی شوند‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز