گشایش نمایشگاه ملی عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک در کرمانشاه

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۷:۰۸:۲۱
کد خبر: ۳۱۶۶۹۸
گشایش نمایشگاه ملی عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک در کرمانشاه
اطلاع‌رسانی درمورد ترویج فرهنگ مصرف کشاورزی ارگانیک ضرورتی انکارناپذار است.

اولین نمایشگاه ملی عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک، سالم و طبیعی در استان کرمانشاه گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، اولین نماشگاه ملی عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک، سالم و طبیعی در استان باحضور دکتر اطهره نژادی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، شریفه حق‌شناس مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری و جمعی دیگر از مدیران استانی در محل نماشگاه دائمی کرمانشاه افتتاح شد.

دکتر اطهره نژادی در آئین افتتاحیه این مراسم گفت: بحث کشاورزی ارگانیک به عنوان یک فرآیند جدید در حوزه کشاورزی در ایران مسئله‌ای تازه‌ای است که باید بیش‌ازپیش به آن پرداخته شود.

وی افزود: کشاورزی ارگانیک نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و این موضوع منجر به افزایش واحد سطح تولید در محصولات کشاورزی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: فلات ایران تاریخ دیرینه‌ای از کشاورزی ایران را به یادگار دارد و در گذشته با توجه به انجام کشاورزی به صورت سنتی کارها نیاز به تلاش و کوشش بیشتر داشت، اما با انجام امورات کشاورزی به صورت صنعتی بحث‌های جدی به محیط زیست وارد شده و در این راستا توجه به تولید محصولات ارگانیک که سلامت مردم و همچنین پاکیزیگی در محیط زیست را به دنبال داشته باشد، الزامی است.

دکتر نژادی ادامه داد: در قانون اساسی ضرورت توجه به امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفته است و اقدامات در این راستا باید با توجه به توسعه پایدار انجام شوند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی درمورد ترویج فرهنگ مصرف کشاورزی ارگانیک ضرورتی انکارناپذار است و به  فرزندان خود آموزش دهیم که هر میوه واکس زده تمیز قطعاً محصول خوبی برای مصرف نیست.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری خواستار تشکیل یک شبکه تخصصی ارگانیک در کشور به منظور گرایش و ترویج فرهنگ مصرف کشاورزی ارگانیک در کشور شد.

دکتر نژادی همچنین توجه به بازنگری در مصرف منابع آبی و خاکی کشور را نیز مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است که معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری و دیگر مدیران از غرفه‌های به مدت دو ساعت از  نمایشگاه ملی عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز