مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی:

ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان به بیش از یک میلیون تن رسید

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۸:۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۱۷۶۰۷
ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان به بیش از یک میلیون تن رسید
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان به یک میلیون و 69 هزار و 541 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، مهندس جلال کریمی زند با بیان مطلب فوق  افزود: در حال حاضر حدود 116 واحد دارای پروانه بهره‌برداری در زمینه صنایع تبدیلی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان وجود دارد.

کریمی زند با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال زایی بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی حدود یک‌هزار و 441 نفر می‌‌باشد خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در زیر بخش‌های باغی، دامی، زراعی و شیلات می‌باشد.

وی با بیان اینکه از سال 94 تاکنون 19 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان ایجاد شده گفت: مجموع ظرفیت فراوری  این واحدها 116هزار تن با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده  که برای 168 نفر  به صورت مستقیم  اشتغال ایجاد کرده است.

کریمی زند افزود: به منظور توسعه ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی از ابتدای بهمن سال 94 تاکنون 40پروژه جدید در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی بررسی شده و جواز تاسیس برای آنها صادر شده است.

وی مجموع اعتبار مورد نیاز جهت احداث این مجوزها را بالغ یک‌هزار و 600 میلیارد ریال اعلام نمود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ظرفیت فرآوری اسمی مجوزهای فوق الذکر بیش از 340هزار تن می‌باشد که در صورت احداث و راه‌اندازی 600 فرصت شغلی را به طور مستقیم ایجاد می‌نماید.

کریمی زند تصریح کرد: در حال حاضر جهت ایجاد، توسعه و تامین نیاز سرمایه در گردش 31 پروژه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری به ارزش یک‌هزار 164 میلیارد ریال اعتبار و 925 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد که در صورت تامین، موجبات فرآوری بیش از 377 هزار تن از محصولات کشاورزی ایجاد و بیش از 580 نفر اشتغال محقق خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز